• Popmedia.fi
  • Como.fi
  • Episodi.fi
  • Voice.fi
  • Soundi.fi
  • Pelaaja.fi
  • Inferno.fi
  • Rumba.fi
  • Tilt.fi
  • Meteli.net
  • Leffatykki.com
  • mediamyynti
image/svg+xml
  • Etusivu
  • Uutiset
  • Arvostelut
  • Podcast
  • Tilaa lehti
  • Videot
  • ps5
  • PlayStation 5
  • ps4
  • playstation 4
  • nostalgia
  • retro
  • NES
  • Pelisuunnittelu
  • playstation
  • pelinkehitys
  • Chris Oberth
  • Xcavator 2025
  • pc
  • Yakuza
  • sony
  • klassikko
  • Soul Calibur
  • Soul Calibur 3
  • tappelupeli
  • PlayStation 2

Alueet

  • Uutiset
  • Arvostelut
  • Podcastit
  • Videot
  • Kilpailut
  • Blogit
  • Artikkelit
  • Lehdet

Aiheet

  • ps5
  • PlayStation 5
  • ps4
  • playstation 4
  • nostalgia
  • retro
  • NES
  • Pelisuunnittelu
  • playstation
  • pelinkehitys
  • Chris Oberth
  • Xcavator 2025
  • pc
  • Yakuza
  • sony
  • klassikko
  • Soul Calibur
  • Soul Calibur 3
  • tappelupeli
  • PlayStation 2

Tilaukset

  • Tilaa Pelaaja-lehti
  • RSS-syötteet

Muut

  • Palaute
  • Mediamyynti / Advertising
Historioitsijat löysivät ennennäkemättömän NES-räiskinnän lähdekoodin ja viimeistelivät pelin – tuotot lahjoitetaan pelihistorian hyväksi
1. Historioitsijat löysivät ennennäkemättömän NES-räiskinnän lähdekoodin ja viimeistelivät pelin – tuotot lahjoitetaan pelihistorian hyväksi
PS2-ajan tappelupeliklassikko julkaistiin uudelleen PS5:lle ja PS4:lle – keräilijöitä kiinnostava ominaisuus puuttuu kuitenkin täysin
2. PS2-ajan tappelupeliklassikko julkaistiin uudelleen PS5:lle ja PS4:lle – keräilijöitä kiinnostava ominaisuus puuttuu kuitenkin täysin
PlayStation 4 ei ole valmis eläköitymään – menestyskonsoli saa uutta pelattavaa vielä vuonna 2027!
3. PlayStation 4 ei ole valmis eläköitymään – menestyskonsoli saa uutta pelattavaa vielä vuonna 2027!
Joululomalle läpäistävää – nämä pelit lähtevät PS Plus -palvelusta tammikuussa 2026
4. Joululomalle läpäistävää – nämä pelit lähtevät PS Plus -palvelusta tammikuussa 2026
Ubisoft ostaa Amazonin pelitoimintoja – hankkii pelin ja kokonaisen kehitystiimin
5. Ubisoft ostaa Amazonin pelitoimintoja – hankkii pelin ja kokonaisen kehitystiimin
Onko tässä historian surkein videopeli?
6. Onko tässä historian surkein videopeli?
Wreckfest 2 -romurallikaahailu päivittyi uudistusten kera – tarjolla entistä näyttävämpiä törmäyksiä, messevämpiä ääniä ja uutta ajettavaa
7. Wreckfest 2 -romurallikaahailu päivittyi uudistusten kera – tarjolla entistä näyttävämpiä törmäyksiä, messevämpiä ääniä ja uutta ajettavaa
Kotimainen kauhukokemus 90-luvun pikkukaupungissa paljastettiin – kehittäjä kuvailee peliä Silent Hillin ja Twin Peaksin lehtolapseksi
8. Kotimainen kauhukokemus 90-luvun pikkukaupungissa paljastettiin – kehittäjä kuvailee peliä Silent Hillin ja Twin Peaksin lehtolapseksi
Nintendo 64

Pelihahmot voivat elää melkoisesti suunnitteluprosessin aikana – Nintendo 64:n Banjo-Kazooien maskottikarhu oli aluksi ihminen ennen muuttumista kaniksi

Raren entisen hahmosuunnittelijan mukaan ”internet menisi sekaisin” Banjo-hahmon kanitallenteista.

2.12.2025 13:12 | Tuomas Ahola
GTA VI

Take-Twon toimitusjohtajan mukaan ”tapahtuu huonoja asioita”, jos pelinkehityksessä kiirehditään – luottaa samalla GTA 6:n uuteen julkaisupäivään

Strauss Zelnick varoittaa liiasta kiirehtimisestä viimeistelyä tarvitsevien pelien kanssa.

12.11.2025 17:04 | Tuomas Ahola
The Last of Us

Naughty Dog sitoutuu luomaan moninpelien ja livepalvelukokemusten sijaan lisää ”tarinavetoisia ja hahmokeskeisiä pelejä”

Jo 40 vuotta pelejä luonut Naughty Dog aikoo pitää kiinni tutusta tarinallisesta linjastaan myös jatkossa.

12.11.2025 14:03 | Tuomas Ahola
GTA V

GTA 5:n tarinallinen lisäosa oli ”puoliksi valmis” Rockstarin keskeyttäessä sen kehityksen

Rockstarin perustaja kertoo GTA 5:n perutusta Trevor-hahmoon keskittyneestä lisäosasta.

10.11.2025 17:46 | Tuomas Ahola
Timesplitters

Kehutun TimeSplitters-räiskintäsarjan odotettu paluu kariutui – studion perustaja muistelee tilannetta

Free Radical Designin perustajiin lukeutuva David Doak kertoo TimeSplitters-klassikkosarjan kehittämisestä.

7.11.2025 14:05 | Tuomas Ahola
The Crazy Hyper-Dungeon Chronicles

Indie-kehittäjän pahasti pieleen menneellä käännösvirheellä hämmentävät seuraukset – toi tuoreelle roolipelille suuren näkyvyyden Japanissa

Roolipeliä kehittänyt pelintekijä toteaa kyseessä olleen vahinkomarkkinointia parhaimmillaan.

6.11.2025 19:53 | Tuomas Ahola
GTA VI

Muistatko GTA: Londonin? Rockstarin perustaja taustoittaa, miksi GTA-kokemukset osat sijoittuneet vain kerran Yhdysvaltojen ulkopuolelle

Dan Houser vastaa monen GTA-pelaajan pohtimaan kysymykseen.

6.11.2025 14:32 | Tuomas Ahola
Final Fantasy VII Rebirth

Final Fantasy VII:n uusioversioiden ohjaajan mukaan alkuperäisen pelin kehitysprosessista ei ole enää juuri mitään jäljellä

Naoki Hamaguchi kertoo alkuperäisteoksen kehitysaineiston puutteen luoneen haasteita uusioversioiden toteuttamisessa.

6.11.2025 11:42 | Tuomas Ahola
Final Fantasy VII Remake Intergrade

Final Fantasy VII Remaken ohjaaja otti peliin vaikutteita tarinavetoisista PlayStation-klassikoista – jatko-osaa puolestaan inspiroi The Witcher 3

Naoki Hamaguchi kertoo Final Fantasy VII:n uusioversioiden inspiraation lähteistä.

6.11.2025 10:40 | Tuomas Ahola
Rockstarin logo

Rockstarin perustaja kertoo, miksi yhtiö perui sen yksinoikeudella PS3:lle kehittämän Agent-vakoojapelin

Avoimen maailman agenttipelistä tehtiin useita erilaisia versioita ennen projektin hyllyttämistä.

6.11.2025 10:10 | Tuomas Ahola
Mario Kart World

Super Marion alkuperäiset tekijät pohtivat, voiko Mario-pelisarja saavuttaa sadan vuoden iän

Pitkän linjan Nintendo-konkarit katsovat kauas Marion tulevaisuuteen.

5.11.2025 17:23 | Tuomas Ahola
Hideo Kojima

Konamille tarjottiin Matrix-peliprojektia, jonka yhtiö hylkäsi – Hideo Kojiman mukaan hänelle ei koskaan kerrottu mahdollisuudesta

Pelisuunnittelijaveteraani Hideo Kojiman mukaan yhteistyö olisi voitu kenties saada toimimaan, mikäli hän olisi ollut tietoinen asiasta.

5.11.2025 12:31 | Tuomas Ahola
GTA VI

Take-Twon toimitusjohtaja ei usko, että tekoälyn avulla luotu Grand Theft Auto olisi kovinkaan hyvä pelikokemus

Take-Twon toimitusjohtaja kertoo tekoälyn rajoitteista pelinkehityksessä.

4.11.2025 11:52 | Tuomas Ahola

Artikkelien selaus

Luetuimmat
1
Historioitsijat löysivät ennennäkemättömän NES-räiskinnän lähdekoodin ja viimeistelivät pelin – tuotot lahjoitetaan pelihistorian hyväksi
2
PS2-ajan tappelupeliklassikko julkaistiin uudelleen PS5:lle ja PS4:lle – keräilijöitä kiinnostava ominaisuus puuttuu kuitenkin täysin
3
PlayStation 4 ei ole valmis eläköitymään – menestyskonsoli saa uutta pelattavaa vielä vuonna 2027!
4
Joululomalle läpäistävää – nämä pelit lähtevät PS Plus -palvelusta tammikuussa 2026
5
Ubisoft ostaa Amazonin pelitoimintoja – hankkii pelin ja kokonaisen kehitystiimin
6
Onko tässä historian surkein videopeli?
7
Wreckfest 2 -romurallikaahailu päivittyi uudistusten kera – tarjolla entistä näyttävämpiä törmäyksiä, messevämpiä ääniä ja uutta ajettavaa
8
Kotimainen kauhukokemus 90-luvun pikkukaupungissa paljastettiin – kehittäjä kuvailee peliä Silent Hillin ja Twin Peaksin lehtolapseksi
9
Tykkäsitkö It Takes Twosta? Tässä kahden pelaajan pulmapelissä on samaa henkeä