WWE 2K19:n vastaava tuottaja Mark Little kertoi  pelin esittelytilaisuudessa tämänvuotisen osan tavoittelevan uuden ja vanhan WWE-perinnön yhdistämistä. Tätä tavoitetta alleviivaa ennakkotilaajien etuna tarjottujen ottelijoiden Ronda Rouseyn ja Rey Mysterion nostaminen esiin. Rousey siirtyi WWE:hen kuluvan vuoden keväällä UFC:n vapaaottelujärjestöstä suuren huomion saattelemana. Rey Mysterion kaltainen ikoni on useiden fanien mielestä pakollinen lisä runsaan kahdensadan painijan joukkoon.

Little käytti runsaasti aikaa yhteisön merkityksen korostamiseen. Hän puhui pitkän tovin Million Dollar Challenge -haasteesta, jossa pelin vaikeimman ottelusarjan läpäisevällä pelaajalla on mahdollisuus osallistua miljoonan dollarin palkinnon tavoitteluun. Haasteen viimeinen osa on WWE 2K19:ssä käytävä ottelu WWE:n tämänhetkisen kultapojan AJ Stylesin kanssa. Muiden Pohjoismaiden tapaan Suomi ei tosin kuulu haasteeseen hyväksyttyihin alueisiin.

Millainen on ollut oma tiesi showpainifanista ja pelaajasta WWE 2K -sarjan vastaavaksi tuottajaksi?

– Se on ollut aikamoinen matka ja monivaiheinen seikkailu. Aloitin pelaamisen jo Commodore 64 -aikana, ja olen ollut siitä asti vannoutunut harrastaja. Lapsuuteni toinen määrittävä harrastus oli showpainin seuraaminen. Kanadalaisena 80-luvun nuorena seurasin sitä jatkuvasti. Meillä oli tuohon aikaan Hart Foundation -painiliiga, jonka jatkumona seurasin tietenkin WWF:n ja WWE:n otteluita. Sitten pääsin töihin 2K Gamesille, ja kun saimme WWE-lisenssin haltuumme, ilmoittauduin heti mukaan tekijätiimiin. Sillä tiellä ollaan, eikä ole tarvinnut katua päivääkään.

Missä onnistuitte tänä vuonna erityisen hyvin?

– Totta kai pyrimme nostamaan tasoa joka osassa kaikilla osa-alueilla, joten tuohon on vaikea vastata. Tavallaan olemme erityisen ylpeitä ihan yleisesti pelattavan määrästä, joka palvelee monen fanin toiveita ja mahdollisimman suurta osaa pelistämme kiinnostuneita. Jos pitäisi jotain nyt erityisesti nostaa esiin, niin olen ylpeä MyCareer-tilan tämänvuotisesta tarinasta ja siitä, mitä saimme aikaan WWE-tähtien kanssa. Se on ainutlaatuinen kokonaisuus ja yksinpelikokemuksena lukemattomien fanien toiveiden summa.

Olisiko jokin uusi yksittäinen ottelutyyppi, josta olet erityisen ylpeä?

– Tykkään usein mahdollisimman kaoottisista moninpeliotteluista, kuten Fatal Fourwaysin tyylisistä kahinoista. Niissä sattuu ja tapahtuu, eikä porukan kovin pelaaja aina välttämättä voita. Monen pelaajan ottelumuotoja on lisätty, joten moninpelipuolella on paljon koettavaa myös palaaville pelisarjan faneille.

Entä mikä uusista pelimekaniikoista olisi erityismaininnan arvoinen?

– Noihin kaoottisiin usean hengen otteluihin on nyt tullut hieno ominaisuus Payback-mekaniikan myötä. Se antaa kovaan ryöpytykseen joutuneelle pelaajalle mahdollisuuden nousta takaisin taistelemaan voitosta. Payback tekee mahdolliseksi erityisesti uusien pelaajien kokemusta helpottavat ominaisuudet, kuten automaattisia vastaiskuja ja kovempaa vahinkoa tekevät iskut, kun sattuu osumaan huomattavasti taitavampaan pelaajaan. Samaten vastakkain asettuvat kokeneemmat pelaajat voivat taktikoida Payback-mekaniikan avulla ja tehdä vastustajalle ansan. Olet ensin muka vastaantulijana, mutta sitten isketkin takaisin tuplasti kovempaa.

WWE 2K19 julkaistaan maailmanlaajuisesti 9. lokakuuta, mutta pelin Deluxe Editionin tai Wooooo! Editionin ostaneet pääsevät pelaamaan jo tämän viikon perjantaina 5. lokakuuta. Lue pelin ennakkotesti täältä.

Lisää luettavaa