Dragon’s Lair

Legendan asemaan noussut vuorovaikutteinen animaatio, Dragon’s Lair, oli yksi kasariaikojen pelihallien vetonauloista. Pelaajan tehtävänä on katsoa ruudulla juoksevaa animaatiota ja aina kuvakkeen ilmestyessä painaa oikeaa toimintanäppäintä. Kuulostaa tylsältä – ja sitähän se onkin.

2.8.2012 21:51

Tekijä: Digital Leisure
Julkaisija: Microsoft
Myynnissä: Nyt
Pelikoneet: Xbox 360
Moninpeli: Kyllä
Samalla koneella: 2
Verkossa: Ei

Katsellaan piirrettyjä!

Legendan asemaan noussut vuorovaikutteinen animaatio, Dragon’s Lair, oli yksi kasariaikojen pelihallien vetonauloista. Pelaajan tehtävänä on katsoa ruudulla juoksevaa animaatiota ja aina kuvakkeen ilmestyessä painaa oikeaa toimintanäppäintä. Kuulostaa tylsältä – ja sitähän se onkin.

Nykypäivän Dragon’s Lair ei ole enää yhtään niin sadistinen kuin kolikkopelien aikaan, sillä uusi yritys ei maksa viittä markkaa. Yrityksiä kyllä tarvitsee, sillä kuvakkeet vilahtavat melkoisen nopeasti näytöllä.

Xbox 360 -versiota voi halutessaan ohjata myös Kinectillä. Pelaajan täytyy tilanteen mukaan astua johonkin pääilmansuunnista tai heilauttaa kättä. Vaikeusastetta on tiputettu melko runsaasti, mikä on hyvä, sillä usein Kinectillä on vaikeuksia huomata ajoissa, mitä pelaaja yrittää tehdä. Mitään ylimääräistä hupia Kinect-pelaaminen ei tuota, sillä kaikki toiminnot vastaavat suoraan nappien painelua. Tämä peli on tarkoitettu perinteiselle ohjaimelle.

Dragon’s Lair on niitä pelejä, jotka olisi pitänyt kokea niiden ollessa ihan tuore juttu. Aikanaan kun pelit olivat susirumia pikselikasoja, Dragon’s Lair näytti äärimmäisen nätiltä. Se on tavallaan grafiikkaprostituoinnin esi-isä. Kolikkoa tungettiin koneisiin, sillä pelin ulkoasua haluttiin päästä ihailemaan, vaikka mitään reaaliaikaista ei ruudulla nähtykään.

Ilmaisen kokeiluversion lataaminen riittää varmasti siihen, että voi sanoa kerran kokeilleensa Dragon’s Lairia.

3/10
Lisää luettavaa