Pulmapelit ovat siitä ärsyttäviä, että niiden tekeminen on liian helppoa. ITune Store on siksi täynnä tylsiä, identtisiä palikkaviritelmiä. Peruspähkinässä yhdistetään kolme samanlaista kuviota. Onneksi riittävästi kehiteltynä tämäkin tuttu leikki voi kuitenkin tuottaa jotain kiinnostavaa. Kuten Spinzizzlen.

Erinomaisella Finger Physicsillä hurmannut PressOK on laittanut palikat myllynkiveä muistuttavan pyörän sisään. Tätä pyöritellään, jolloin eriväriset, pyöreät kivet putoavat alaspäin tyhjille paikoille. Joukossa on myös räjähteitä, kameleonttikiviä ja useamman pallon vaativia erikoiskiviä. Ei siis mitenkään maata järisyttävää.

Mutta koukuttavaa kuitenkin. Spinzizzle pitää otteessaan aikarajan vuoksi. Kiviä poistamalla saa lisää aikaa ja pääsee seuraavaan kenttään. Kaiken lisäksi aika lisääntyy merkittävällä tavalla vain suurilla komboilla. Tämä on ymmärrettävää, sillä kolmen kauppa onnistuu ihan tuurillakin, mutta useamman kanssa joutuu jo hieromaan aivonystyröitä.

Spinzizzleä on helppo kehua ulkoisilta raameiltaan. Nukketeatterimaisesti paperisia lavasteita matkiva tyyli on tuttu jo Finger Physicsistä. Iloisuus on mukavaa vaihtelua pääasiassa funktionaalista tyyliä tavanomaisesti noudattaviin pulmapeleihin. Spinzizzlessä käytännölliseksi jäävät vain tylsät äänet.

Kyseessä on siis korea ja koukuttava pulmapeli, jonka hinta ei päätä huimaa. Tästä huolimatta sisältöä soisi olevan enemmän. Vaihtoehtoina on nyt vain tarinatila, josta puuttuu täysin juoni sekä toimintatila, joka ei tarinatilasta pahemmin eroa. Lisää kenttiäkään ei ole luvattu ilmestyvän päivityksien myötä.

6/10
Lisää luettavaa