iOS-pelit: Infinity Blade / Arvostelut / pelaaja.fi

iOS-pelit: Infinity Blade

7.01.2011 // Kirjoittanut: Matias Kainulainen
1

Unreal Engine saapui iOS-laitteille upealta näyttävän ja ilmaisen Epic Citadel -tekniikkademon muodossa pari kuukautta sitten. Nyt App Storeen on ilmestynyt ensimmäinen pelimoottoria käyttävä peli.

Infinity Blade on omaperäisesti pelien lajityyppejä sekoittava peli, jota voisi ehkä parhaiten kuvailla Demon’s Soulsin ja Punch-outin risteymäksi. Pelaajan tavoitteena on edetä fantasiahenkisessä linnassa taistelu kerrallaan kohti lähes kuolemattomalta vaikuttavaa loppupomoa. Peli nojaa pitkälti toistoon: aina pelaajan kuollessa loppupomon luo saapuu pelaajan seuraava jälkeläinen yrittämään kostoa ja peli alkaa alusta. Kerätyt rahat, kokemuspisteet ja tavarat säilyvät, mutta samalla myös vihollisten vaikeustaso ja taidot kasvavat asteittain.

Ratkaisu voi kuulostaa hiukan oudolta, mutta toimii yllättävän hyvin, kiitos loistavan taistelumekaniikan. Taistelut keskittyvät lyöntien lisäksi oikea-aikaisiin väistöihin ja lyöntien torjuntaan. Periaatteessa osaava pelaaja voisi läpäistä pelin jo ensimmäisellä kerralla, mutta käytännössä taitoja täytyy kerryttää useita kertoja ja haalia parempia tavaroita ennen kuin pelaajalla on toivoakaan pärjätä loppupomoa vastaan.

Infinity Blade erottuu muiden iOS-pelien joukosta aivan uskomattoman näyttävällä grafiikallaan, joka vetää vertoja jopa joillekin nykysukupolven konsolipeleille. Pelimaailmassa ei voi kuitenkaan liikkua vapaasti, vaan peli etenee tiukasti raiteilla välianimaatioiden ohjaamana. Omaperäisyydestään huolimatta pelin hiukan erikoiset ratkaisut jättävät kuitenkin toivomaan täysiveristä roolipeliä ja vapaasti seikkailtavissa olevaa pelimaailmaa samalla pelimoottorilla tehtynä.

8/10

Kommentit

Käyttäjän KaKe kuva
KaKe

On se hyvä!

Nostoja