Saksalaisen Andreas Illigerin esikoispeli Tiny Wings osoittaa jälleen, että yksinkertaisuus on kaunista. Pelin idea on äärimmäisen simppeli: pelaajan tavoitteena on koettaa lentää mahdollisimman pitkälle mäkisessä maastossa ennen päivän vaihtumista yöksi. Pelaajan ohjaama lintu kerää vauhtia laskeutumalla oikea-aikaisesti alamäkeen, jolloin lintu suorastaan liitää korkeuksiin. Tämä onnistuu yksinkertaisesti painamalla kosketusnäyttöä oikealla hetkellä. Maastosta löytyy myös kolikoita ja lisänopeutta antavia palloja, mutta pisteiden kerääminen tapahtuu pääasiassa onnistuneista laskuista ja niistä seuraavista hypyistä. Kolmen onnistuneen hypyn jälkeen saa vielä mukavasti lisänopeutta, jolloin maisemat vilisevät huimalla vauhdilla eteenpäin.

Korkeuksissa liitäminen ja vauhdin kerääminen tuntuu rentouttavalta ja suorastaan nautinnolliselta. Muutaman minuutin mittainen peliaika sopii täydellisesti lyhyisiin sessioihin, mutta onnistuu samalla myös luomaan erittäin tehokkaasti ”vielä yksi peli” -tunteen. Erilaisia haasteita suorittamalla saa kasvatettua omaa kerrointaan, mikä johtaa parempiin pisteisiin ja pidempiin peliaikoihin.

Peli on jaoteltu muutamaan erilaiseen saareen, joista jokainen sisältää hiukan erilaisia maastonmuotoja ja näyttää joka kerta erilaiselta, kiitos proseduraalisesti generoidun grafiikan. Tiny Wings sopiikin siis mainiosti pikaisiin pelisessioihin, mutta omien pisteiden parantaminen on myös yllättävän koukuttavaa.

8/10
Lisää luettavaa