Muistaako joku NESille kauan sitten ilmestyneen Solar Jetmanin? Ai ei vai? Sitten ei kamalasti auta, jos sanon, että Gravity Crashin pelattavuus muistuttaa aika paljon kyseistä avaruuslentelypeliä.

Toisin kuin Geometry Warsissa ja Super Stardustissa, Gravity Crashin avaruus on täysin painoton, joten pelaajan avaruusalus leijuu siellä. Rakettimoottorin avulla aluksen suuntaa voi säädellä, mutta tarkkoja kieppejä ja väistöjä ei sillä niin vain tehdäkään.

Tämän ansiosta Gravity Crashin pelattavuus on haastavaa. Pelaajan täytyy pujotella pitkin avaruusluolia seinämiä varoen, mutta samalla hoidella tiellä lojuvat viholliset. Koska pelkkä ohjastaminen vaatii keskittymiskykyä, vie vaikeammat kentät useita yrityksiä, vaikka teoriassa kaikki pelin tekeminen onkin helppoa.

Törmäyksen näyttäessä väistämättömältä, voi pelaaja aktivoida suojakilven käyttöönsä, jolloin alus selviää törmäyksestä. Suojakilpeä ei tosin voi käyttää rajattomasti, joten siihen ei voi turvautua liikaa. Myös bensiinin määrästä on huolehdittava. Tämä nousee ongelmaksi varsinkin vähän suuremmissa kentissä, joiden sokkeloista voi olla joskus hankala löytää tankkauspistettä.

Kenttiä on mukava määrä, 35. Näiden loppuessa editorilla voi luoda lisää. Pelin kaksiulotteisuuden ansiosta editorin käyttö on helppoa ja mukavaa, mutta kuitenkin juuri tarpeeksi koukuttavaa.

Vaikka Gravity Crash onkin epäilemättä aika pienen piirin juttu, kannattaa sille ehdottomasti antaa mahdollisuus.

6/10
Lisää luettavaa