Tyylikkäillä ja syvällisillä BlazBlue- ja Guilty Gear -tappelupeleillä vakuuttanut Arc System Works esittelee ammattitaitoaan tällä kertaa kaksiulotteisen toimintatasoloikan parissa. Jälleen tiimin tavaramerkit, kuten kaunis kuvataide, sarjakuvamainen hahmosuunnittelu ja hienosäädetty, armoton pelattavuus, ovat esillä kaikessa loistossaan. Lopputulos onkin todellista mannaa kaikille hardcore-pelaajille.

Nimestään huolimatta Hard Corps: Uprising on tuorein osa Konamin legendaariseen Contra-sarjaan. Arc System Works kunnioittaa työllään perinteitä, mutta samalla siirtää sarjaa uusille, mielenkiintoisille urille. Pelaaminen on kuitenkin yhä pääpiirteittäin intensiivistä toimintaa, jossa saa räiskiä sydämensä kyllyydestä.

Perinteisen Arcade-tilan lisäksi tarjolla on kekseliäs ja toistollaan koukuttava Rising-pelimuoto, jossa ansaitaan kokemuspisteitä kukistamalla vihollisia, läpäisemällä kenttiä ja rakentamalla mahdollisimman pitkiä komboja. Rising-tilan pelaaminen on erityisen antoisaa kaksinpelissä, jolloin Hard Corps todella puhkeaa kukkaan. Silloin pelin kahdeksan kenttää on jopa mahdollista läpäistä.

Hard Corps on erittäin vaikea peli. Rajun haasteen anteeksipyytelemättömyyttä ei voi korostaa tarpeeksi, sillä lukuisat äkkikuolemat, riehuvat rivisotilaat ja pirulliset pomoviholliset vaativat opettelemaan kentät täydellisesti ulkoa. Jos tämä kuulostaa vähänkään ahdistavalta, ei peliä kannata edes harkita. Pienelle kohderyhmälleen sisältö on kuitenkin parasta lajissaan vuosikausiin, mikä takaa nautinnollisia hetkiä pitkäksi aikaa.

8/10
Lisää luettavaa