Pelaajan kesänumero 213 on ilmestynyt! / Lehdet / pelaaja.fi

Pelaajan kesänumero 213 on ilmestynyt!

24.07.2020 // Kirjoittanut: Ville Arvekari
14

Pelaaja-lehden asiakaspalvelu

iO Kustantajapalvelut
Puuvillakatu 4 C 4
30100 Forssa
puh. +358 3 4246 5361 (ma-pe klo 9-16)
email: asiakaspalvelu@pelaajalehti.com

Kesän tuhti lukupaketti, eli Pelaaja-lehden heinä- ja elokuun numero 213 on viimein löytänyt tiensä hyvin varustettuihin Lehtipisteisiin. Mukaan saatiin tällä kertaa niin The Last of Us Part II:n arvostelua kuin ensimmäistä testikosketusta Cyberpunk 2077:stä.

Lisäksi syvennymme muun muassa 1990-luvulta tuttuun FMV-peli-ilmiöön ja jututamme 25 vuotta kesällä täyttävää helsinkiläistä Housemarque-studiota, jonka kunnianhimoinen PlayStation 5 -seikkailu Returnal esiteltiin osana Sonyn PS5-peliesittelyjä.

Lehden sisältöön voi tutustua tarkemmin ohesta. Pysy pelimaailman kuulumisten perässä myös jatkossakin tilaamalla Pelaajan tulevat numerot joko fyysisesti tai digitaalisesti!

Pääartikkelit

Testissä Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 myöhästyi taas, mutta se ei estänyt meitä iskemästä kiinni ennakkoversioon.

Housemarque 25 vuotta

Uuden suunnan löytänyt Suomen vanhin pelitalo Housemarque 25-vuotishaastattelussa.

Testasimme Dirt 5:n

Ralli vaihtuu taas loppuvuodesta monipuolisempaan maastoajoon.

FMV-pelien historia, nykypäivä ja tulevaisuus

Kesän erikoisartikkelissamme kurkataan FMV-pelien kerrassaan omintakeiseen maailmaan.

Ennakossa The Dark Pictures Anthology: Little Hope

The Dark Picturesin kehittäjät kertovat, mitä Man of Medanin virheistä opittiin.

Arvostelussa

  • 51 Worldwide Games
  • Atomicrops
  • Command & Conquer: Remastered Collection
  • Crucible
  • Desperados III
  • Disintegration
  • Golf With Your Friends
  • Hatsune Miku: Project DIVA Mega Mix
  • Mafia II: Definitive Edition
  • Minecraft Dungeons
  • Monster Train
  • Shantae and the Seven Sirens
  • The Last of Us Part II
  • Those Who Remain
  • Valorant
  • Verkkorintama: Mortal Kombat 11: Aftermath
  • Verkkorintama: Pokémon Sword & Shield: The Isle of Armor
  • Verkkorintama: The Sims 4: Ekoelämää

Kommentit

Käyttäjän Pleikkarohmu kuva
Pleikkarohmu

Näytää ja tuntuu upealta! Lehden sivut ovat jotain parempaa paperia kuin edellisessä numerossa? Kansikuva on tyylikäs ja jatkuu hienosti lehden takakanteen asti. Tykkään!

Käyttäjän Ville Arvekari kuva
Ville Arvekari
Lainaus Pleikkarohmu

Näytää ja tuntuu upealta! Lehden sivut ovat jotain parempaa paperia kuin edellisessä numerossa? Kansikuva on tyylikäs ja jatkuu hienosti lehden takakanteen asti. Tykkään!

Painotalon yllättävä vaihtuminen tosiaan oli syynä myöhästymiseen, eli eroja on.

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Tunnustelinkin että onko paperi jotenkin erilainen kun katselin taas mitä erinäisiä vaurioita oli Posti saanut tällä kertaa aikaiseksi. Saisikohan tälle vuotta edes yhden lehden, jossa ei olisi jotain taittunut, mutkilla, revennyt tai muuta.

Eri paperilaatu ei siis ainakaan tässä tapauksessa asiaa auttanut.

Käyttäjän Augustus kuva
Augustus
Lainaus zappah

Tunnustelinkin että onko paperi jotenkin erilainen kun katselin taas mitä erinäisiä vaurioita oli Posti saanut tällä kertaa aikaiseksi. Saisikohan tälle vuotta edes yhden lehden, jossa ei olisi jotain taittunut, mutkilla, revennyt tai muuta.

Vastaus: et saa.

Pitäisiköhän sun suosiolla siirtyä irtonumeroiden ostajaksi, niin saat lehden aina priimakunnossa? Tiedätkö monien käsien kautta se sun lehti kulkee, ennen kuin se tulee sulle? Tai kuinka monta lähetystä sun posteljoonilla on joka päivä sun lehden lisäksi? Ei siinä ole aikaa varmasti käsitellä silkkihansikkain sun kallisarvoista pelaajalehteäsi.
Voit joko valittaa asiasta tai käydä hakemassa sen itse kaupasta. Valinta on sinun.

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Augustus taitaa olla Postilla töissä heittelemässä muiden ihmisten omaisuutta miten huvittaa. No, jokainen tavallaan.

Outo asenne että on ok tehdä työnsä miten sattuu ja homma on ok. Sekin on outoa että kaikki muu Postin jakama tulee ehjänä ja ongelmitta. Mikäli missä tahansa muussa firmassa olisi ongelma, jonka vuoksi jokin tuote menee aina rikki, sille tehtäisiin jotain. Posti saa kuitenkin tällaisen anteeksi.

Valittanut myös olen mutta niillä postimerkeillä, joita tarjoavat korvaukseksi, en tee yhtään mitään. Niillä ei liimaa edes lehteä kasaan.

En myöskään ole ainoa joka saa yksinomaan Pelaajan murjottuna kun kaikki muu tulee ongelmitta perille. Ilmeisesti asia on kuitenkin meidän tilaajien ongelma, jonka voi pyyhkiä pois kalliimmalla ja vaivalloisemmalla tavalla hakea lehti kaupasta tai ottaa hyvitykseksi postimerkkejä. Postia ei ainakaan saa vaivata koska työntekijöillä on töitä.

Tämäkin ongelma on lopulta myös Pelaajan ongelma, sillä en ala digiä tilaamaan tai ostamaan irtonumeroita, joten tilausjakson loputtua voi olla että en enää tilaajana jatka.

Käyttäjän Augustus kuva
Augustus
Lainaus zappah

Augustus taitaa olla Postilla töissä heittelemässä muiden ihmisten omaisuutta miten huvittaa. No, jokainen tavallaan.

Olen ollut, mutta siirryin jo aikoja sitten parempiin duuneihin. Jos kävisit kokeilemassa itse viikon, loppuis tää turhanpäivänen rutina. Suurin osa ihmisistä tilaa lehden lukeakseen sen ja sen jälkeen se annetaan pois tai laitetaan paperikeräykseen. Jos se lehti on itselle joku tärkeä keräilykappale, niin hae se itse kaupasta. Voit vaikka samalla poiketa ostamassa suojakuoret sille.

Käyttäjän partajeesus kuva
partajeesus

Itse en ole ollut postilla töissä, mutta paikallista ilmaisjakelulehteä+siinä mukana tulevia mainoksia kyllä olin jakamassa pari kuukautta ja kyllä mä nekin aina mahdollisimman siististi ihmisten postilaatikoihin laitoin.

Nykyinen postinjakaja sitten runnoo sellaisella voimalla jopa yhden mainoksen postiluukusta sisään, että melkein saa sydänkohtauksen ja kuulostaa kuin se yrittäisi jotain isompaakin pakettia siitä runnoa läpi.

Käyttäjän Ville Arvekari kuva
Ville Arvekari

Täällä suunnalla vaihtelee kantajasta melkoisesti myös. Muutamat runnovat kaiken sellaisella voimalla, että jopa laskut muistuttavat enemmänkin origameja, mutta ainakin yksi tiputtelee varovaisesti etenkin aikakauslehdet. Kiitokset hänelle, kuka ikinä onkaan.

Käyttäjän Johanna Puustinen kuva
Johanna Puustinen

Huikkaan tänne vielä tavalliseen tapaani, että asiakaspalvelusta voi tosiaan tiedustella korvaavaa numeroa, jos lehti on täysin lukukelvottomassa kunnossa. Toki senkään ehjänä perille saapumisesta ei ole takeita... :)

Itse en ollut uuden kansipaperin painatuksen kestävyyteen tyytyväinen, joten tulemme tässä kuussa ottamaan selvää vaihtoehtoisista materiaaleista. Lehtien pussitus, joka oikeasti ratkaisisi ongelman kertaheitolla, on valitettavasti uudessakin painossa sen verran kallista, että toimenpide näkyisi myös tilaushinnoissa.

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski
Lainaus Augustus

Olen ollut, mutta siirryin jo aikoja sitten parempiin duuneihin. Jos kävisit kokeilemassa itse viikon, loppuis tää turhanpäivänen rutina. Suurin osa ihmisistä tilaa lehden lukeakseen sen ja sen jälkeen se annetaan pois tai laitetaan paperikeräykseen. Jos se lehti on itselle joku tärkeä keräilykappale, niin hae se itse kaupasta. Voit vaikka samalla poiketa ostamassa suojakuoret sille.

En ihan ymmärrä tätä Posti-apologismia. Kyllä Postin asiakkailla pitäisi olla oikeus olettaa, että lähetyksiä käsitellään huolellisesti ihan jokaisen välikäden toimesta.

Posti monine työntekijöineen tosiaan näyttää elävän yhä siinä valtionyhtiöiden harhassa, jossa omalle asemalle markkinajohtajana ei nähdä juuri mitään uhkatekijöitä tai niistä ei ainakaan välitetä, joten palvelun laatu voidaan käytännössä unohtaa: Tehdään se mitä laki sanoo ja jos laki ei velvoita esim. korvaamaan rusikoituja lähetyksiä, niin silloin se kunto ei kiinnosta heitä pätkääkään. Viime kädessä huonolla asenteella operoiva elämäänsä kyllästynyt jakaja saattaa pilata muuten onnistuneen toimitusketjun. Oikeassa markkinataloudessa nämä ongelmakohdat/-henkilöt pitäisi tunnistaa ja potkia parin varoituksen jälkeen firmasta ulos, mutta ei taida valtionyhtiössä näin toimia.

Missään tapauksessa en syyllistä kaikkia postin työntekijöitä. Enemmistö varmasti hoitaa hommansa terveellä ammattiylpeydellä, mutta ei tarvita kuin yksi mätä omena toimitusketjuun, jolloin lopputulos on asiakkaan kannalta erittäin ikävä.