400 miljoonaa pelimainostoimistosta / Uutiset / pelaaja.fi

400 miljoonaa pelimainostoimistosta

4.06.2006 // Kirjoittanut: harro_pelaaja
1

Microsoft on ostamassa pelien sisäiseen mainontaan keskittyneen Massive Inc -yhtiön. Kauppahintaa ei ole paljastettu, mutta se on arvioiden mukaan 200—400 miljoonaa dollaria (noin 160—320 miljoonaa euroa).

Hankinta on varma merkki Microsoftin uskosta pelien sisäiseen mainontaan. Tähän mennessä Massive Incin yhteistyökumppaneita ovat olleet pelitalot Acclaim ja Take-Two. Myös Sony Online Entertainment kuuluu Massive Incin bisnestovereihin. Nähtäväksi jääkin, miten Microsoftin mukaantulo vaikuttaa tähän kuvioon. Mediassa onkin väläytelty mahdollisuutta, että Sony hankkisi jonkun Massiven kilpailijoista, kuten Double Fusion -yhtiön.

Microsoft haluaa selvästi osansa kasvavasta pelien sisäisestä markkinoinnista. Yhtiön suunnitelmat tunteva taho kertoi Microsoftin pitkän linjan tähtäimen olevan verkkopalvelu, jonka kautta mainostajat saavat ostettua mainostilaa kaikista Microsoftin tuotteista. Tällaisen kokonaisvaltaisen palvelun kehittäminen vie vielä aikaa, mutta siihen pyritään.

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Tencer kuva
Tencer

Peleissä on kiva katsella mainoksia.