Soolokehittäjä Fizzer on vaatinut Activisionia luopumaan Warzone-tavaramerkistä, mutta pelijätti vastaa haasteeseen samalla mitalla.
Warzone.comin kehittäjän Fizzerin mukaan hänen selainpelissään käydään päivittäin yli 10 000 moninpeliottelua pc:llä ja mobiililaitteilla. Viime vuoden lopulla Activisionille osoittamassaan vaateessa Fizzer uhkasi hakea pelitalolta massiivisia vahingonkorvauksia tavaramerkkirikkomuksesta sekä vaatia määräyksiä, jotka estäisivät Activisionia käyttämästä Warzone-nimeä tai rekisteröimästä sen kattavaa tavaramerkkiä.
Activisionin torstaina Kalifornian käräjäoikeuteen jättämässä kanteessa sanotaan, että yhtiö haki Warzonen ja Call of Duty: Warzonen tavaramerkkioikeuksia liittyen ladattaviin videopeleihin ja viihdepalveluihin vuoden 2020 kesäkuussa. Fizzerin puolestaan kerrotaan hakeneen vastaavaa tavaramerkkiä Warzoneen vasta neljä kuukautta myöhemmin lokakuussa. Fizzer oli myös väittänyt, että Activisionin tavaramerkki on johtanut ja tulee johtamaan kuluttajien hämmennykseen sekä harhaanjohtamiseen kahden Warzone-pelin välillä.
– Call of Duty: Warzone ei voisi olla erilaisempi kuin vastaajan peli, pienibudjettinen, pienen yleisön virtuaalinen lautapeli, kuten Hasbron Risk. On käsittämätöntä, että yleisö voisi sekoittaa nämä kaksi tuotetta tai uskoa, että ne ovat sidoksissa tai liittyvät toisiinsa, Activision jyrähtää.
Viime kuussa Activision vaati suosittua Call of Duty: Warzone -tilastopalvelua lopettamaan toimintansa väittäen sen loukanneen yhtiön tekijänoikeuksia sekä API-käyttöehtoja.
Lähde: PC Gamer