Alkuperäisen System Shockin uusioversio laitettiin jäähylle – pelillä takana reilun miljoonan dollarin joukkorahoitus

System Shockia uusiva Nightdive Studios on joutunut keskeyttämään projektinsa arvioidakseen uudelleen kehitysprojektinsa tavoitteet ja mahdollisuudet.

17.2.2018 04:56

Nightdive Studios on laittanut paussille alkuperäisen System Shockin uusivan kehitysprojektinsa. Studiopomo Stephen Kickin mukaan Nightdiven on arvioitava seuraavaksi tosissaan uudelleen, mitä se haluaa ja pystyy oikeasti tekemään 1,35 miljoonan dollarin joukkorahoituksella tuetun pelinsä kanssa.

Kickstarterissa julkaistussa viestissä Kick summaa, kuinka kehitystiimin visio pelistä muuttui huomattavan joukkorahoitusmenestyksen jälkeen. Ensin studion käyttämä Unity-pelimoottori vaihtui Unrealiin, ja vaikka se toikin paljon hyvää hankkeeseen, alkoivat kehittäjät sen myötä miettiä projektia kunnianhimoisemmassa valossa. Pian budjetti alkoi paisua ja hiljalleen tiimissä todettiin, että mitä enemmän he tekivät sekä halusivat tehdä sen suhteen, sitä enemmän peli alkoi etääntyä niistä alkuperäisistä ideoista, jotka nimenomaan tekivät System Shockista mahtavan.

Käytännössä Kick kertoo siis projektin lähteneen raiteeltaan ja että Nightdive oli sen myötä kääntänyt selänsä Kickstarter-tukijoilleen. Kick kertoo syyttävänsä tapauksesta suoraan itseään, mutta vannoo kuitenkin, ettei projektia ole lopetettu, vaan tarkoituksena tiimillä on palata sen pariin vielä aiempaa vahvempana.

Uusittu System Shock on ollut tekeillä Windows-, Mac- ja Linux-koneille sekä Xbox Onelle ja PlayStation 4:lle.

Lähde: Kickstarter

Lisää luettavaa