AMD:n viime vuonna julkaisema FidelityFX Super Resolution -teknologia saapuu myös Xboxille.

Puolijohdevalmistaja AMD on kertonut pelinkehittäjien GDC-tapahtuman yhteydessä tuovansa FSR 2.0 -version käytettäväksi myös Xbox-konsoleilla. Ylösskaalausteknologia mahdollistaa pelien pyörittämisen alemmalla resoluutiolla ja kuvan ylösskaalaamisen varsinaiseen näyttöresoluutioon, mikä luonnollisesti parantaa suorituskykyä verrattuna saman pelin pyörittämiseen korkeammalla resoluutiolla. FSR:n kesän jälkeen saapuvan uuden 2.0 -version kuvaillaan olevan viime vuonna julkaistua alkuperäistä versiota edistyksellisempi ratkaisu, jonka kerrotaan parantavan suorituskykyä entisestään tuetuissa peleissä.

AMD:n mukaan FSR 2.0 saa täyden tuen Xbox-konsoleilla. FSR 2.0 tulee kehittäjien käyttöön Xboxin kehityskirjastoihin lähiaikoina. AMD ei kuitenkaan tässä vaiheessa pystynyt kertomaan, milloin Xbox-pelaajat pääsevät pelaamaan FSR 2.0:aa hyödyntäviä pelejä.

Pc:llä FSR 2.0 otetaan AMD:n mukaan ensimmäistä kertaa käyttöön Arkane Studiosin Deathloopissa. Myös Luminous Productionsin lokakuussa ilmestyvän Forspokenin kerrotaan hyödyntävän FSR 2.0:aa. FSR 2.0:n toimintaa molemmissa peleissä voi tarkastella oheisilta videoilta.

Lähde: AMD

Lisää luettavaa