Among Us -menestys pakotti kehittäjää miettimään uusiksi toimintaansa – asioissa kestää, koska huolimattomuus voi tuhota kaiken / Uutiset / pelaaja.fi

Among Us -menestys pakotti kehittäjää miettimään uusiksi toimintaansa – asioissa kestää, koska huolimattomuus voi tuhota kaiken

20.01.2021 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
1
Among Us, InnerSloth, petospeli, kehitys, indie, ilmiö

Petospeli Among Usista vastannut indiestudio Innersloth on valottanut tuoreessa blogitervehdyksessään, mitä sen luomuksen ilmiömäinen menestys on tarkoittanut kehittäjien toiminnan suhteen.

Innerslothin blogin mukaan pelin ympärillä olevat asiat ovat edenneet viime aikoina hitaasti, sillä studio on käytännössä joutunut uudistamaan itseään voidakseen vastata kokemaansa menestykseen kestävällä tavalla. Tämä on tarkoittanut muun muassa kahden kuukauden vaihetta, jossa pelin työstämisen sijaan tekijät ovat joutuneet miettimään puhtaasti pelkkiä prosessejaan, jotta se ei ajan myötä sotkeutui omiin jalkoihinsa.

Oma iso haasteensa on ollut esimerkiksi se, että alun perin kolmihenkisen tiimin kasvattaminen vaatii runsaasti valmisteluja, että se voitaisiin hoitaa oikeasti hyödyllisellä tavalla. Miettiä kun täytyy esimerkiksi uuden väen kouluttamista ja ajan tasalle saamista sekä lukuisia byrokraattisia kompastuskiviä.

– Uuden väen lisääminen ei nopeuta kehittämistä automaattisesti, vaan hidastaa sitä ja voi johtaa moniin ongelmiin, jos asioita ei tehdä kunnolla. Pahimmissa tapauksessa jos talouspuolta ei ole hoitanut kunnolla, voi se johtaa jopa koko studion sulkeutumiseen. Moni indiekehittäjä on kohdannut valitettavasti tämän ongelman, blogissa todetaan.

Kovasta työmäärästä huolimatta Innerslothilla ollaan kuitenkin motivoituneita kaikesta Among Usin saamasta huomiosta ja kehittäjät lupaavatkin julkaisevansa piakkoin vuotta 2021 koskevat Among Us -kehityssuunnitelmansa. Tuloaan tekevät jo näin alkuvuodesta muun muassa Among Usin oma tilijärjestelmä sekä tietysti uusi ilma-aluskartta. Xbox-julkaisu siintää sekin lähitulevaisuudessa, minkä suhteen Innersloth saa tukea Switch-version tapaan ulkopuolisilta käännöskumppaneiltaan.

Lähde: Innersloth (Itch.io)

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän PSPiraatti kuva
PSPiraatti

Ylöspäin skaalaaminen on aina työlästä, etenkin jos se ei ollut alusta lähtien mielessä. Toivottavasti onnistuvat tavoitteissaan.

Nostoja