Alkuperäisen Uncharted-trilogian luova voima Amy Hennig paljasti viimein, miten Uncharted 4 eroaa hänen visiostaan

Uncharted-sarjan äitihahmo avartaa, miten Nathan Draken päätösluvun alkuperäinen visio poikkesi lopullisesta pelistä.

26.2.2019 14:14

Uncharted-sarjan luovana voimana tunnettu Amy Hennig on viimein avartanut, miten Nathan Draken tarinan päättänyt Uncharted 4: A Thief’s End poikkeaa hänen alkuperäisestä visiostaan.

Alkuperäisen Uncharted-trilogian keskeisimpänä johtohahmona toiminut Hennig poistui pelin luoneen Naughty Dogin muonavahvuudesta kesken neljännen osan kehityksen, minkä jälkeen pelin vetovastuu siirrettiin The Last of Usin ohjanneiden Neil Druckmannin ja Bruce Straleyn harteille. Hennig ehti omien sanojensa mukaan työstää Uncharted 4:ää kahden vuoden ajan.

DICE 2019 -tapahtumassa tehdyssä haastattelussa Hennig vahvistaa pelin pääpiirteiden pysyneen suurimmaksi osaksi muuttumattomina hänen lähtönsä jälkeen. Peli alkujaankin keskittyi merirosvokapteeni Henry Averyn luoman merirosvoutopian ja Nathanin veljen Samin ympärillä, mutta merkittävimmät erot ovat sävyssä ja yksityiskohdissa.

Hennigin esiin nostamia eroja on muun muassa Nadine Rossin hahmo, jota ei ollut lainkaan pelin alkuperäisessä versiossa. Uncharted 4:ssä esitelty palkkasotilas nousi myöhemmin jopa suurempaan keskiöön sarjan viimeisimmässä osassa, sivuseikkailu Uncharted: The Lost Legacyssa.

Merkittävin muutos tehtiin Nathanin kadoksissa olleen Sam-veljen luonteeseen. Alkuperäisessä visiossa ei lopullisen pelin tapaan seikkailtu veljesten lapsuusvuosissa, minkä lisäksi Hennig halusi Samin roolin enemmän konnamaiseksi – mutta ei niinkään klassisessa mielessä. Hennig kuvaili omaa versiotaan vihamieliseksi voimaksi Draken elämässä, jonka kanssa oli soviteltavaa.

– Veljesten menneisyys oli monimutkaisempi kuin lopullisessa pelissä, jossa Sam ilmaantuu ja pyytää apua. Valmiissa Uncharted 4:ssä nähtiin viitteitä ideasta, mutta ei heti alusta alkaen. Minun tarinassani keskityttiin pidempään matkaan, jonka Sam kulkee vihamielisestä menneisyyden aaveesta kohti sovitusta ja välien palauttamista, Hennig paljasti.

Muutoksista huolimatta Hennig vakuuttaa Uncharted 4:n alkuperäisen DNA:n olevan pelillisesti ja tarinallisesti yhä vahvasti läsnä. Pelin kappaleiden rytmitys ja tapahtumat olivat mainittuja poikkeuksia lukuunottamatta Hennigin mukaan läsnä jo hänen aikanaan.

Uncharted 4: A Thief’s End julkaistiin vuonna 2016.

Lähde: US Gamer

Lisää luettavaa