Vastikään ilmestyneen Ghostbusters-pelin työstänyt FireForge-studio on julistettu konkurssiin.

Vuonna 2011 perustettu FireForge on työstänyt viime vuosina Ghostbustersin lisäksi kahta MOBA-peliä, joista kumpikaan ei ole päätynyt julkaisuun asti. FireForge on ehtinyt useampien epäonnistuneiden peliprojektien lisäksi haalia velkaa kiinalaisjätti Tencentille reilun 12 miljoonan dollarin verran, ja vääntää oikeudessa kättä epäselvistä rahoituskuvioista PC-laitevalmistaja Razerin kanssa.

Ghostbusters-elokuvan vanavedessä työstetty lisenssipeli ei onnistunut pelastamaan FireForgea konkurssilta. Kahdeksan kuukauden pika-aikataululla kehitelty kahden tatin räiskintä onkin saanut sekä kriitikoilta että pelaajilta murskapalautetta julkaisustaan lähtien.

FireForgen toimitusjohtaja Tim Campbell ei ole toistaiseksi kommentoinut studionsa monipuolisia sopimuskuvioita.

Lähde: Kotaku, Polygon

Lisää luettavaa