Dying Light 2 ei luovu yhdestä alkuperäisen pelin parjatuimmista pelimekanismeista, kehittäjä Techland on paljastanut.

Techlandin julkaisemassa uudessa kehittäjähaastattelussa paneudutaan aseisiin. Tuottaja Szymon Strauss kertoo videolla Dying Light 2 -pelaajien joutuvan turvautumaan pääasiassa löytämistään materiaaleista kasaamiinsa kotikutoisiin aseisiin, jotka eivät ole laadultaan ihan priimaa. Niinpä monissa muissakin peleissä kiisteltynä mekanismina nähty aseiden kuluminen on keskeinen osa Dying Light 2 -pelikokemusta. Vaikka pelimaailmasta löytyy myös laadukkaampia valmisaseita, ovat ne harvinaisia ja sen vuoksi myös arvokkaita. Niinpä pelaajien onkin turvauduttava rapistuvien aseidensa vuoksi useammin taktikointiin suoran toiminnan lomassa.

Asetiedon ohella Techland kertoi aikaisemmin tällä viikolla myös Dying Light 2:n viivästymisestä. Pelin on nyt määrä ilmestyä 4. helmikuuta pc:lle, PS4:lle, PS5:lle, Xbox Onelle sekä Xbox Series X/S:lle.

Lähde: Techland

Lisää luettavaa