Jatkuva kamppailu kehittää yhä suurempia ja entistä kovempiin myyntilukuihin yltäviä pelejä myrkyttävät peliteollisuuden, laukoi Assassin’s Creedin luova ohjaaja Alex Hutchinson.

-Me näemme tälläisen tyrkyttämisen kasvavana syöpänä. Mielestäni tripla-A-pelit tulevat jäämään viimeisiksi dinosauruksiksi, Hutchinson sanoi GDC:n ”Pelisuunniittelu myynnin ehdoilla” -presentaatiossa.

Hutchinsonin mielestä pelien jatkuvaa kasvua tukeva, analyytikkojen suosituksien mukaan suunniteleminen liikuttaa rahaa, mutta yhä laajempaan sisältöön ja parempiin grafiikoihin luottaminen on valtavaa kilpajuoksua.

– Mielestäni videopelien tarkoitus on opettaa, viihdyttää tai edes tarjota taiteellista sisältöä. Jos mikään näistä asioista ei ole merkittävästi kehitysfilosofian kärjessä, on edessämme erittäin rankat ajat.

Lähde: VG247

Lisää luettavaa