Assassin’s Creed Mirage tekee paluun pelisarjan juurille, pelin ohjaaja kertoo.

Miragen luovana ohjaajana toimiva Stéphane Boudon kertoo pelin olevan selvästi pienemmän mittakaavan projekti sarjan viimeisimpiin osiin verrattuna. Boudonin mukaan muutoksen taustalla ovat sarjan fanien toiveet hahmovetoisemmasta toiminnasta Assassin’s Creed Originin, Odysseyn ja Valhallan roolipelimäisen lähestymistavan sijaan.

Origins, Odyssey ja Valhalla ovat kaikki mahtavia pelejä, jotka lupaavat eeppisen matkan fantasiamaailmassa, Boudon kuvailee Gamesradarin haastattelussa.

– Niiden mittakaava ja roolipelimekanismit on sovitettu tähän tarkoitukseen. Olemme kuitenkin kuulleet faneiltamme toiveita hahmovetoisemmasta tarinasta, joka rakentuu alkuperäisten Assassin’s Creed -pelien ydinmekanismien varaan intiimimmässä mittakaavassa.

Boudonin mukaan Assassin’s Creed Miragessa riittää kuitenkin syvyyttä pienemmästä koostaan huolimatta. Hän kertoo kehittäjien kartuttaman kokemuksen ja kasvaneen laskentatehon mahdollistavan tiiviimmän ja yksityiskohtaisemman pelialueen. Boudon kuvaileekin Bagdadin kaupunkia yhdeksi eräänlaiseksi päähahmoksi Miragessa.

– Se merkitsee enemmän pelillisiä mahdollisuuksia, vuorovaikutusta järjestelmien välillä ja lisää syvyyttä. Se tarkoittaa myös upeita ja immersiivisiä yksityiskohtia, joiden avulla voimme hyödyntää Bagdadia yhtenä pelin päähahmoista.

Assassin’s Creed Mirage julkaistaan tänä vuonna pc:lle, PS4:lle, PS5:lle, Xbox Onelle, Xbox Series X/S:lle sekä Amazon Lunalle.

Lähde: Gamesradar

Lisää luettavaa