Avaruussimulaattorin huima tavoite: 50 miljoonan jälkeen peliin täysin uusi kieli / Uutiset / pelaaja.fi

Avaruussimulaattorin huima tavoite: 50 miljoonan jälkeen peliin täysin uusi kieli

16.07.2014 // Kirjoittanut: Jarkko Fräntilä
6

Wing Commander -peleistä parhaiten tunnetun Chris Robertsin toiminnalliseen Star Citizen -avaruussimulaattoripeliin on tungettu rahaa yhteisörahoituksen kautta oikein kunnolla. Tällä hetkellä peliin on sijoitettu innokkaiden pelaajien toimesta käsittämättömät 48 miljoonaa dollaria.

Nyt peliä työstävä Cloud Imperium Games on vääntänyt nupit oikein kunnolla kaakkoon saadakseen kasaan 50 miljoonaa dollaria. Mikäli tämä rajapyykki ylittyy, peliin kirjoitetaan muukalaisroduille täysin omat kielensä. Mikäli 50 miljoonan dollarin raja menee rikki, pelintekijät ryhtyvät yhteistyöhön kielitieteilijöiden kanssa ja luovat pelin kolmelle muukalaisrodulle täysin uudet, oikeat kielet aitoine kielioppisääntöine kaikkineen.

Huh.

Lue asiasta lisää täältä.

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Norsukampa kuva
Norsukampa

Kaksi miljoonaa on siis hinta sille minkä vanhempien kellarissa asuva nörtti tekee noin viidensadan dollarin korvausta vastaan noin viikossa...

Käyttäjän JNyknn kuva
JNyknn

Onhan tämä kai parempi kuin käyttää rahat koirankarvojen fysiikkasimulointiin, mutta silti...

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus
Lainaus käyttäjältä Norsukampa

Kaksi miljoonaa on siis hinta sille minkä vanhempien kellarissa asuva nörtti tekee noin viidensadan dollarin korvausta vastaan noin viikossa...

Meinaat siis, että joku hylkiö vanhempiensa kellarissa vääntäisi uskottavan uuden kielen kaikkine koukeroineen ja kielioppisääntöineen ja vielä kolme erilaista, kun tuskin edes osaa oman äidinkielensä kielioppisääntöjä? Ainakin oletan, että ei osaa, kun kerran siellä vanhempiensa kellarissa on syrjätyneenä. Right..

Käyttäjän Norsukampa kuva
Norsukampa
Lainaus käyttäjältä snaketus

Meinaat siis, että joku hylkiö vanhempiensa kellarissa vääntäisi uskottavan uuden kielen kaikkine koukeroineen ja kielioppisääntöineen ja vielä kolme erilaista, kun tuskin edes osaa oman äidinkielensä kielioppisääntöjä? Ainakin oletan, että ei osaa, kun kerran siellä vanhempiensa kellarissa on syrjätyneenä. Right..

Mitä veikkaat, paljonko rahaa on mennyt mm. Klingonin kielen kehittelemiseen tai Hylian-aakkosten luomiseen ja onko niihin tarvittu lingvistiarmeijaa tai muutakaan tahoa joka tekisi näistä em. asioista niin relevantteja että kukaan välittäisi niiden legittiydestä?

Käyttäjän BadassBämbi kuva
BadassBämbi

Järkevää käyttöä kahdelle miljoonalle. Mitä ihmettä ne aattelivat tehdä tuolla budjetilla?? Joko kehitysaika venyy kun kasautuvan budjetin takia pitää pultata peliin lisää ominaisuuksia, tai pelistä häviää sielu kun rahoilla voidaan ulkoistaa osia muille tekijöille.

Silti 5/5 will buy

Käyttäjän ELTP kuva
ELTP

Eihän tuossa mainittu mitenkään, että tuo kielien luominen maksaisi tuon 2 miljoonaa. Tosin en ihmettelisi yhtään jos uppoaisi enemmänkin, sillä uskottavan kielen luominen lähes tyhjästä ei ole todellakaan helppoa, saatika sitten kolmen erilaisen luominen. 50 miljoonaa on huikea summa, mutta monen AAA-studion budjetti on paljon suurempi ilman tällaisia tempauksiakin. Mielenkiinnolla odotan peliä.

Nostoja