Ensin Bastion, nyt Transistor – pieni suuri pelinkehittäjä sai uuden miljoonahitin / Uutiset / pelaaja.fi

Ensin Bastion, nyt Transistor – pieni suuri pelinkehittäjä sai uuden miljoonahitin

29.12.2015 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
2

Kalifornialainen indiestudio Supergiant Games on jatkanut tasalaatuista menestystään tyylikkäillä latauspeleillään. Osana sen hiljattaista vuodenpäätöstervehdystä Supergiantin työväki on nyt paljastanut, että sen viimeisin peli Transistor on yltänyt yli miljoonan kappaleen myynteihin.

Viimeksi kun Transistorin menestyksestä kuultiin viime tammikuussa, oli peli yltänyt 600 000 kappaleen myynteihin. Itse peli julkaistiin alkujaan vuoden 2014 toukokuussa PlayStation 4:lle ja Windowsille sekä myöhemmin samana vuonna myös vielä Mac- ja Linux-koneille. Aiemmin tänä vuonna se teki loikkauksen vielä myös iOS:lle.

Transistor on kuusivuotiaan ja noin kymmenestä hengestä nykyisin koostuvan Supergiant Gamesin järjestyksessään toinen kaupallinen peli. Alkujaan studio niitti mainetta vuonna 2011 debytoineella Bastionilla, jota tähän mennessä on ehditty kauppaamaan reilut kolme miljoonaa kappaletta. Peli on tähän mennessä ollut saatavilla niin Xbox 360:lle, pc:lle, PlayStation 4:lle, Vitalle kuin iOS:llekin.

Lähde: Supergiant Games

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän frozen kuva
frozen

steam spy näyttää Owners: 823,562 tälle pelille

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Siinä missä Bastioniinkin, oli minulla vaikeuksia päästä Transistoriin sisälle mutta lopulta Bastion todellakin imi mukaansa ja tuli pelattua heti toiseen kertaan läpi. Transistor ei kuitenkaan koskaan tätä samaista temppua tehnyt.

Koko ajan odottelin, että milloin tämä peli nappaa mutta ei. En päässyt sisään edes siihen ilmeisen monipuoliseen taistelusysteemiin. Bastionissahan oli myös aika paljon säätämistä mutta ei ehkä niin monipuolista kuin Transistorissa. Ehkä tämä oli omalla kohdallani se syy miksi peli jäi yhteen läpäisyyn eikä missään vaiheessa erityisemmin iskenyt Bastionin lailla.

Tuntui myös, että peli oli vähän tarpeettoman vaikea mutta tässä olisi varmasti auttanut kun olisi paremmin perehtynyt siihen varustesäätämiseen. Toisaalta taas tuntui, että se koko vuoropohjainen taistelu oli jollain tapaa vajaa vaikka virkistävästi yrittikin uutta sekoittamalla siihen reaaliaikaisuutta.