Bethesda-pomo: Starfieldin ja The Elder Scrolls VI:n pelimoottori ottaa valtavan teknisen loikan / Uutiset / pelaaja.fi

Bethesda-pomo: Starfieldin ja The Elder Scrolls VI:n pelimoottori ottaa valtavan teknisen loikan

4.11.2020 // Kirjoittanut: Jukka Moilanen
9

Tulevan Starfield-pelin kerrotaan olevan valtava loikka Bethesdan pelimoottoriteknologiassa.

Bethesda-pomo Todd Howard on kertonut Develop: Brighton -konferenssissa Starfieldin ottavan teknisesti isoja harppauksia studion aiemmista peleistä. Howard vertasi Starfieldin pelimoottoriuudistuksia suuremmiksi kuin erot vuoden 2002 The Elder Scrolls III: Morrowindin ja vuonna 2006 julkaistun The Elder Scrolls IV: Oblivionin välillä. Howardin mukaan Bethesda uudistaa lähes kaiken pelimoottorissa Starfieldiä varten, minkä vuoksi myös pelin kehityksessä on kestänyt pitkään. Uudistetun pelimoottorin kerrotaan kuitenkin kantavan hedelmää niin Starfieldissä kuin The Elder Scrolls VI:ssakin.

Vuonna 2018 paljastetusta Starfieldistä ei ole saatu juurikaan tarkempia tietoja julkistustilaisuuden jälkeen. Howardin mukaan studio esitteleekin peliä mielellään vasta kun se on lähempänä lopullista tuotetta. Toistaiseksi Starfieldille ei ole kerrottu julkaisupäivää.

Lähde: Gamesindustry.biz

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Bloodborne kuva
Bloodborne

On syytäkin

Käyttäjän Unluckymonster kuva
Unluckymonster

Tell me sweet little lies lähti taas kerran soimaan päässä

Käyttäjän PSPiraatti kuva
PSPiraatti

Toisin sanoen käytettävä pelimoottori päivitetään viimeinkin nykystandardien tasolle.

Käyttäjän frozen kuva
frozen

Trump ja Todd Howard sama vika että kumpikaan ei osaa puhua totta

Käyttäjän N0b0 kuva
N0b0

Pessimisti ei pety. Mutta uskon että sieltä ihan hyvät tekeleet tulee. Skyrim ja Fallout 4 olivat hyviä pelejä.
Mutta oli jo aikakin päivittää pelimootorinsa.

Käyttäjän Angel of Death kuva
Angel of Death

16 times the detail

Käyttäjän Bloob kuva
Bloob
Lainaus Angel of Death

16 times the detail

Tämä tuli itsellekin heti mieleen. Parempi näyttää parannukset kuin vain puhua niistä.

Käyttäjän Augustus kuva
Augustus

Eli sama vanha moottori vaan päivitettynä. Vaivaannuttavat animaatiot ja 60fps lukko messissä seuraavissakin peleissä. Olisin toivonut moottorinvaihdosta kokonaan.

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Ilmeisesti pelimoottori ei vaihdu täysin viel' senkään jälkeen kun Obsidian käytännössä Outer Worldsillään osoitti mitä pelkästään sen vaihto hyödyttää. Todella sulava ja melkein bugiton kokemus.

Ainoa "bugi" (tms.) oli se, kun kaksi vihollistiimiä menivät ovesta, josta pääsee latausruudun kautta ulkomaailman ja alkoivat taistella keskenään hirveän mesoamisen kanssa. Siis sen jälkeen kun olin sopinut näiden kesken tulirauhan. Latausruudun jälkeen ei näistä mitään merkkejä kuitenkaan ollut, joten en tiedä onko tuo edes varsinainen bugi vaan enemmänkin jäänyt vain huomioimatta tuollainen että kun menevät alueelta ulos niin hahmoille ilmeisesti tuleekin perusasetukset päälle ja agro toisiaan kohtaan.

Nostoja