Binary Domain haluaa miellyttää kaikkia

Binary Domainin tuottaja Masayoshi Kikuchi näkee räiskinnän mantereita yhdistävänä genrenä. Segan tuleva sci-fi-räime tähtää maailmanlaajuiseen yleisöön.

9.1.2012 10:06

Viimeaikoina on uutisoitu paljon Japanin peliteollisuuden ongelmista kansainvälisillä markkinoilla.

Helmikuussa julkaistavan Binary Domainin tuottaja Masayoshi Kikuchi on avannut sanaisen arkkunsa CVG:lle.

Nousevan auringon maassa työskennellyt Kikuchi on pitänyt valtameren ylitystä vaikeana. Binary Domainia suunnitellessa ongelmaan etsittiin ratkaisuja.

– Japanilaisten pelien kanssa kaikki nämä vuodet työskennelleenä olen luullut, että maailmanlaajuisen menestyksen saavuttaminen olisi hankalaa. Päätöksiä tehdessä on otettava huomioon koko yleisö. Emme voi nojata kumpaankaan suuntaan ja toisaalta meidän on mietittävä mihin asioihin eri kulttuurien edustajat voivat samaistua.

– Vaikka japanilainen kulttuuri ja anime kiinnostavat monia, ovat elokuvat ja kaunokirjallisuus jääneet kielimuurin taakse. Pelit voivat ylittää nämä esteet.

Binary Domainin tarina ja dialogi syntyivät brittiläisen ja japanilaisen käsikirjoittajan yhteistyönä. Prosessilla haluttiin välttää lokalisaatiossa syntyvät kömmähdykset.

Uutta titteliä suunnitellessa, ei peligenre valikoitunut sattumalta. Räiskintälinja on valittu puhtaasti kiinnostavuuden vuoksi.

– Valitsimme pelin tyyliksi räiskinnän, sillä se uppoaa laajimpaan pelaajakuntaan. Binary Domain on studion ensimmäinen räiskintä, mutta studion sisältä löytyy monia innokkaita länkkäriräiskintäpeliharrastajia, joten meillä on hyvä ja kriittinen kosketus genreen. Olemme tutkineet menestyneitä pelejä ja pyrimme tuomaan jotain uutta jo valmiina pidettyyn muottiin.

Lähde: CVG

Lisää luettavaa