BioShock 4 sisältää avoimen pelimaailman ja sivutehtäviä, työpaikkailmoitukset paljastavat / Uutiset / pelaaja.fi

BioShock 4 sisältää avoimen pelimaailman ja sivutehtäviä, työpaikkailmoitukset paljastavat

13.04.2021 // Kirjoittanut: Jukka Moilanen
6
BioShock 4, Cloud Chamber, 2K Games, jatko-osa, hiekkalaatikko, avoin pelimaailma, sivutehtävä

BioShock-pelisarjan seuraavan osan suunnasta on saatu vihiä työpaikkailmoitusten välityksellä.

Kehittäjä Cloud Chamberin kertoo verkkosivuillaan julkaisemissaan työpaikkailmoituksissa hakevansa peliin joukon kehittäjiä, joilla on kokemusta esimerkiksi avoimen maailman pelien kehittämisestä. Mukana tulisi kuvausten perusteella olevan myös vapaavalintaisia sivutehtäviä. Esimerkiksi käsikirjoittajan rooliin haetaan henkilöä, joka kykenee luomaan hahmovetoisia tarinoita avoimessa pelimaailmassa sekä suunnittelemaan pää- ja sivutehtävien sisältöä.

Ilmoitukset antavat myös osviittaa avoimen pelimaailman tapahtumapaikoista. Esimerkiksi BioShockin tekoälyohjelmoijan kuvaillaan pääsevän luomaan interaktiivista väkijoukkojärjestelmää urbaaniin ympäristöön.

Julkaisija 2K tai pelin kehitystyötä varten perustettu Cloud Chamber eivät ole vielä paljastaneet tarkempia suunnitelmiaan BioShock 4:n varalle. Pelin kehitystyö vahvistettiin virallisesti vasta joulukuussa, joten BioShock 4:n julkaisuun on todennäköisesti useita vuosia aikaa.

Lähde: PC Gamer

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Melko vasta pelailin kokoelmasta kakkosen DLC:n (oli muuten loistava!) ja nälkähän siinä jäi sen verran että olisi tehnyt mieli pelata koko kakkonen uusiksi. On edelleen mielestäni ylivoimaisesti paras sarjan peli. Pelissä on ykkösen vedenalainen maailma ja hahmot mutta pelimekaniikka niin paljon kehittyneempi. Tarina ei ehkä yhtä hyvä kuin ensimmäisessä mutta en minä sitä huonoksikaan sanoisi vaan enemmänkin kehuisin.

Infinite oli taas semipettymys. Ei huono peli mutta ei taivasmaailma ollut yhtään enää Bioshockia eikä Big Daddyja oikein voi korvata sillä millä yrittivät. Hyvä peli kyllä muuten mutta ei ehkä hyvä Bioshock.

Käyttäjän Viikuna kuva
Viikuna

Laitetaan korvan taakse, mutta kuulostaa kyllä turhan kunnianhimoiselta. Eläväinen avoin maailma on vaikea laji ja usein tuloksena on vain heikko illuusio. Tähän mennessä paras avoin maailma on mielestäni ollut RDR2:ssa, mutta Rockstarilla onkin pätäkkää ja aikaa monia studioita enemmän.

Käyttäjän Retro22 kuva
Retro22

ja mircomaksuja täynnä 2k samalainen mitä ea on

Käyttäjän mur72 kuva
mur72
Lainaus Retro22

ja mircomaksuja täynnä 2k samalainen mitä ea on

Saatko sä jotain tyydytystä jos satut joskus olemaan oikeassa?

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski

Olen jossakin määrin vastaan sitä, että sarjaa jatketaan ilman alkuperäisiä tekijöitä. Bioshockin ei pitäisi minun mielestäni olla mikään franchise.

Toiseksi, onko tämänkin ihan pakko olla open world?

Käyttäjän PSPiraatti kuva
PSPiraatti

Yksityiskohtainen ja hyvin rajattu (lue: tapa rajata alueet niin että se tuntuu luonnolliselta eikä vain ole copy-pastattu tavaraa johonkin esteeksi) putkijuoksu voi olla monesti parempi kuin iso ympäristö johon on yritetty keksimällä keksiä sisältöä.

Nostoja