BioShock-kehitystiimissä merkittäviä muutoksia

Kaksi johtoasemassa toiminutta kehittäjää lähti, yksi konkari saapui.

10.8.2012 14:49

Irrational Gamesin kehitystiimi on kokenut merkittäviä muutoksia. BioShock: Infiniten taiteellinen johtaja Nate Wells ja kehitysjohtaja Tim Gerritsen ovat jättäneet studion.

Mistään dramaattisista riidoista ei näyttäisi olevan kyse, esimerkiksi Wells viestitteli positiivisesti pelistä Twitterissä. Hän löysi uudeksi kodikseen mitä ilmeisimmin Unchartedista tunnetun Naughty Dogin. Hänen roolinsa Irrationalilla peri puolestaan Scott Sinclair, joka vastasi ensimmäisen BioShockin taidepuolesta.

Irrational onnistui myös värväämään uuden kokeneen jäsenen tiimiinsä. Epic Gamesilla Gears of War -sarjaa luotsannut Rod Fergusson liittyi studion riveihin tänään. Oletettavasti hän paikkaa Gerritsenin jättämää aukkoa.

Irrationalin johtohenkilö Ken Levine ei ole huolissaan muutoksista.

– En usko, että meiltä puuttuu yhtäkään vanhempaa BioShock-tiimin jäsentä, mikä on mielestäni ihmeellistä ja osoitus heidän sitoumuksestaan studiota kohtaan, Levine linjasi.

Kotakun haastattelussa Levine paljasti myös, että studio on kokeillut ainakin kahta erilaista moninpelimuotoa BioShock Infiniteä varten. Mainituista pelitiloista molemmat on kuitenkin sittemmin kuopattu.

BioShock: Infinite kuuluu ensi vuoden odotetuimpiin pelijulkaisuihin. Irrational vastasi myös vuonna 2007 julkaistusta sarjan avausosasta. Infiniten olisi tarkoitus ilmestyä Xbox 360:lle, PlayStation 3:lle ja PC:lle ensi vuoden helmikuussa.

Lähde: Eurogamer

Lisää luettavaa