Bioshockin luoja Ken Levine vastaili eilen Twitterissä fanien kysymyksiin uuden peliprojektinsa tiimoilta.

Irrational Gamesin vuosi sitten sulkenut Levine kertoi uuden studionsa kehittävän pienimuotoista avoimen maailman roolipeliä. Miehen mukaan peli tulee näillä näkymin sijoittumaan tulevaisuuden scifimiljööseen.

Tarinankerrontaan uudessa projektissaan keskittyvä Levine toivoo pystyvänsä luomaan monihaaraisen juonen, jota voi myöhemmin laajentaa lisäosin. Pelin keskeisin ominaisuus on jonkinlainen intohimojärjestelmä, jonka ympärille pelaajalle annetut tehtävät rakentuvat.

 Pelimme juoni tulee keskittymään pieniin valintoihin, jotka yhdistyvät toivon mukaan suuremmaksi kokonaisuudeksi. Tavoittelemme uudelleenpeluuarvoa, Levine selvensi.

Pelin päähahmo tulee Levinen mukaan olemaan valmiiksi kirjoitetun persoonan sijaan lähempänä tyhjää kuorta, jonka pelaaja täyttää. Tyylillisesti mies mainitsi pelin muistuttavan Stanley Kubrickin ja Wes Andersonin formalistisia elokuvia.

Uusi projekti ei ole vielä edennyt edes prototyyppivaiheeseen, mutta Levine kertoo nimettömän studion olevan jo täydessä työn touhussa. Tällä hetkellä peliä kehitetään vain pc:lle.

Kesän suurmessuilla projektista ei tulla Levinen mukaan kuulemaan, mutta hän vihjasi osallistuvansa maaliskuussa PAX East –tapahtumaan. Esittelykuntoisen prototyypin mies toivoo valmistuvan muutaman kuukauden sisällä.

Lähde: Twitter, GameSpot

Lisää luettavaa