Call of Duty: Black Ops III:n ohjaaja on pahoitellut pelin taannoista Twitter-mainostemppua julkisesti.

Mauttomuuden rajalla tasapainotteleva tempaus sai alkunsa, kun pelisarjan virallinen Twitter-tili ryhtyi matkimaan tavallista uutiskanavaa nimeä ja ulkoasua vaihtamalla. Uusi tili täyttyi arkipäiväisistä muoti- ja viihdeuutisista, kunnes se alkoi seuraamaan täysin fiktionaalista terrori-iskua Singaporessa reaaliaikaisesti. Moni puolihuolimattomasti syötettään alas rullaillut ei kuitenkaan heti ymmärtänyt kyseessä olevan mainostemppu, eikä terrorismilla leikkimistä otettu kovin suopeasti vastaan myöskään pelimediassa.


Pelisivusto IGN:lle juuri antamassaan haastattelussa pelin tarinakampanjan ohjaaja Jason Blundell pyrkii selittämään visiota tempauksen takana. Blundell kuitenkin aloittaa puheenvuoronsa painottamalla, ettei hänellä ole henkilökohtaisesti mitään tekemistä pelin markkinoinnin kanssa.

– Sitä ei todellakaan tehty huomion herättämiseksi. Tempun ei ollut tarkoitus olla pahansuopa, tai minkäänlainen pelottelutaktiikka. Se tehtiin meidän kanavallamme, ja sen piti avata pelin maailman fiktiota. Olimme yhtä järkyttyneitä kun kaikki muutkin, kun se lähti käsistä, mies vakuuttaa haastattelussa.

Blundellin mukaan tempauksen oli määrä pysyä täysin Black Ops III:n puitteiden sisällä, vaikka se ei sisältänyt @callofduty-käyttäjänimeä lukuunottamatta minkäänlaisia viittauksia peliin.

– Olen henkilökohtaisesti todella pahoillani niiden puolesta, jotka saivat siitä vääränlaisen käsityksen. Sitä ei aidosti tarkoitettu niin, Blundell pahoittelee.

Call of Duty: Black Ops III ilmestyy 6. marraskuuta PlayStation 3:lle, PlayStation 4:lle, Xbox 360:lle, Xbox Onelle sekä pc:lle.

Lähde: IGN, Polygon

Lisää luettavaa