
Ensi kuussa ilmestyvä Call of Duty: Black Ops III näyttäisi ruoskivan kovimpiakin veteraaneja armotta.
Pelin verkkoon vastikään vuotaneet saavutukset paljastivat sen saavan uuden vaikeustason. Nimensä mukaan realismiin pyrkivä Realistic-vaikeustaso killuu listalla kirkkaasti kaikkien muiden vaikeustasovaihtoehtojen yläpuolella, sillä se ei anna laisinkaan joustovaraa virheille: pelaajille annetaan tasan yksi terveyspiste, ja hahmot heittävät veivinsä yhdestä luodista tai kranaatinsirpaleesta.
Siitä, ovatko lasinhauraat supersotilaat oikeasti realistisimmasta päästä, voi olla montaa mieltä, mutta uusi vaikeustaso muuttanee pelin dynamiikkoja mielenkiintoisin tavoin joka tapauksessa. Black Ops III:n tarinakampanjan ohjaaja Jason Blundellin mukaan aiempaa raaempi vaihtoehto vaikuttaa pelin luonteeseen vahvasti eritoten yhdessä ystävien kanssa pelatessa.
– Teidän pitää selvitä hengissä ryhmänä. Kenttiä päätyy arvostamaan aivan eri tavalla. Kun tulitus alkaa, kaikki painuvat heti maahan, koska jos yksikin luoti osuu tai kranaatti räjähtää lähelläsi, olet kuollut, Blundell selitti Xbox Achievements -sivustolle.
Itseään pääsee haastamaan taistelutantereella 6. marraskuuta, kun Call of Duty: Black Ops III:n tarinakampanja näkee päivänvalon pc:llä, Xbox Onella ja PlayStation 4:llä. Pelin edellisen sukupolven konsoliversiot jäävät ilman yksinpeliä.
Pelaajan tuntoja pelin tarinakampanjasta voi tutkailla täältä!
Lähde: Xbox Achievements, GamesRadar, VG247
Kommentit
Tässä nähdään taas Activisionin ja heidän CoD:ia tekevien kehittäjien näkemys "realismista"..
Realismi katosi jo Modern Warfare 2:n jälkeen koko sarjasta, MW3:sta en kehtaa edes mainita sen laadun takia.
Tällainen vaikeustaso ei sovi CODin tapaiseen run'n'gun -räiskintään jossa vihollisia tulee loputon lauma ja ampuvat juostessaankin lonkalta osumia vaikka sadan metrin päästä. Veteran on kyllä mielestäni jo ihan tarpeeksi armoton.
Yksi luoti tappaa -tyyliset haasteet sopivat kyllä mainiosti sotapeleihin, jotka pyrkivät jo lähtökohtaisestikin realismiin.
Ainut vaan, että todellisuudessa yksi luoti ei välttämättä tapa, ainakaan heti. On tullut katsottua näitä ryöstövideoita missä kaveri saa kuudestilaukeevan täyden kierroksen rintaan, mutta taistelee vielä pesäpallomailan kanssa hyvän tovin vastaan. Mutta joo ihan hyvä tietysti, jos ammutaan, niin kuolee.
Call of Duty ja "realistic" ei kuulu samaan lauseeseen. Itse peli on joka tapauksessa supersankarointia, jossa pensselöidään konetuliaseilla tuhansittain tyyppejä vasemmalta ja oikealta. Tällä on enemmän tekemistä vaikka I Wanna Be The Guyn tai jonkun muun sadismihyppelyn kuin vaikka alkuperäisen Rainbow Sixin tai SWATin kanssa. Joissa muuten niissäkään ei yksi luoti välttämättä tappanut eikä niissä ollut "kestopisteitä".
Kuulostaa aika epärealistiselta.
Eipä sekään ole realistista räiskinnöissä kun ammutaan vatsaan muutamia kertoja ja kuolee heti.
Hyvä ja realistinen puoli tässä on se, että tulee helpommin paniikki vihollisten lähestyessä, kuin oikeassakin elämässä.
Yhdyn muuten muihin.
Joo, pelissä jossa ihminen on puoliksi - tai enemmän - kone, kuolee yhdestä luodista. Oikeakaan ihminen ei kuole yhdestä luodista ja tyyppejä ollut elossa vielä kun aivoissa ollut vaikka ja mitä, että. Mikäli elokuvien mukaan menee, niin ihminen on joko lähes kuolematon tai kuolee ihan liian helposti. Totuushan on se, että ihminen on loppujen lopuksi ihan helvetin kestävä otus, toki riippuen mihin osuu ja mikä. Kuitenkin mitä tullut netistä videoita nähtyä niin aivan älyttömistä jutuista on ihminen vielä tajuissaan ja/tai selvinnyt.
Että se siitä realistisuudesta. Olisi ok jos vaikeustason nimi vain olisi esim. "sadistic" tai "insane", joten ehkä se isoin ja/tai ainoa virhe on tuo nimi. Ei sillä, että tuollainen vaikeustaso ikinä olisi erityisen hauskaa tai varsinkaan hyvää pelisuunnittelua mutta selvä parannus sen puoleen, että ei tarvitsisi realistisuuteen ottaa kantaa.
Gears of Wareja olen tosin tykännyt pelata Insanella mutta silloin kavereiden kanssa. Ei sitä yksin huvittaisi. En toki väitä että se (yhteistyöpeli) riittäisi tekemään tuosta hauskaa.
Luoti osuu pikkuvarpaaseen --> henki pois.
Veikkaan että vihut sitten kestää saman verran kuritusta kuin aina ennenkin. Voi että kuinka mukavaa ku sama jannu nousee ylös kolmannen kerran kun siihen on jo ammuttu se puoli lipasta. Sitten pelaajan hahmo kuolee vahinkolaukaukseen :D
Fiksumpaa jos damat olis samaa tasoa kuin Veteranilla mutta ei olisi regen healthia. Luotien lukumäärä ei syö noissa sotapeleissä realismia vaan ne itsestään latautuvat helat.