Blizzard tarjoaa automaattisia hyvityksiä pettyneille Warcraft 3: Reforged -faneille / Uutiset / pelaaja.fi

Blizzard tarjoaa automaattisia hyvityksiä pettyneille Warcraft 3: Reforged -faneille

4.02.2020 // Kirjoittanut: Jukka Moilanen
7

Blizzard tarjoaa automaattisen hyvityksen pettyneille Warcraft 3: Reforged -ostajille.

Viime viikolla julkaistu Warcraft 3: Reforged sai pelaajilta tyrmäävän vastaanoton puolivillaisena pidettyjen uudistusten vuoksi. Lukuisat pelin ostaneet fanit ovatkin päätyneet pyytämään Blizzardia hyvittämään ostoksensa. Studion kerrotaankin tarjoavan automaattisesti hyvityksen Warcraft 3: Reforgedista verkossa pyynnön tekeville pelituntien määrästä riippumatta. Normaalisti hyvitykset käsitellään manuaalisesti, joten Blizzard näyttää tekevän poikkeuksen Warcraft 3:n remasteroinnin kohdalla.

Blizzard ei toistaiseksi ole kommentoinut hyvityksiä virallisesti. Studio on kuitenkin vastannut fanien antamaan palautteeseen vähäisistä muutoksista esimerkiksi pelin välianimaatioiden osalta, etteivät kehittäjät halunneet kajota liiaksi Warcraft 3:n alkuperäiseeen henkeen. Studio on myös kertonut paljastavansa lähitulevaisuudessa lisätietoja uusioversion päivityssuunnitelmista.

Lähde: Reddit

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Balnazzard kuva
Balnazzard

Suurin ongelma tuossa onkin se (sen lisäksi että peli julkaistiin pahasti keskeneräisenä) että alkuperäiset suunnitelmat haudattiin kaikessa hiljaisuudessa, eikä muutoksista informoitu kuin ohimennen Blizzconissa mutta silti pelin nettisivuilla annettiin harhaanjohtavalla markkinoinnilla ymmärtää että suurin osa alunperin luvatuista uudistuksista olisivat tulossa.

Ei siinä mitään jos olisivat viitsineet edes vaivautua kunnolla ilmoittamaan näistä asioista kunnolla ennen julkaisua mutta selvästi siellä toivottiin että fanit vain hyväksyisivät tilanteen ilman mutinoita. Turha tästä on pelaajia syyttää tyylin "No sori että peli ei vastannut teidän odotuksia" ja mielestäni se on palturia että olisivat ne pelin välianimaatiot pitäneet samanlaisina kuin alkuperäiset koska olisivat halusivat kunnioittaa alkuperäistä peliä...

Alkuperäisen pelin kunnioittaminen olisi tarkoittanut aidosti parannellun version julkaisua, ei juosten kustun pelin julkaisua ja korjaamista pienillä päivityksillä jälkikäteen

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski

Välianimaatiot lienee se ongelmista pienin. Refund ei taida kuitenkaan tuoda alkuperäistä Warcraft 3:a sellaisena kuin se oli takaisin?

Kun netistä katsoin näiden välianimaatioiden vertailun, niin melkeinpä pidin enemmän niistä lopullisista, kuin aavistuksen puolivillaisesti toteutetuista "cinemaattisista" verrokeista, joita trailereissa esiteltiin.

Silti olisi ollut kohteliasta kertoa ennakkoon, että ne ovat joutuneet leikkaamon lattialle.

Käyttäjän Boblick kuva
Boblick

Itse olisin ottanut mieluusti sen mitä Blizzardi alunperin kaavaili, eli kaikki uusiksi ääninäytteyä ja juonimuutoksia myöten. Ehkäpä pelissä olisi sitten voinut olla täppä millä saa valita vanhat ääninäyttelijät ja pelin ilman juonimuutoksia, mutta muutoin uudistettuna. En siis kuitenkaan ehtinyt peliä hommaamaan, onneksi.

Olisipa ollut kiva tietää mitä tämänkin kohdalla oikein tapahtui. Miten tähän tilanteeseen pääästiin? Kuka siis on ns. asiasta vastuussa? Joku Activision Blizzarin pamppu, vai ihan vain Blizzardin kehitystiimin vetäjä päätti asian itse?

Käyttäjän Lahis kuva
Lahis
Lainaus Boblick

Olisipa ollut kiva tietää mitä tämänkin kohdalla oikein tapahtui. Miten tähän tilanteeseen pääästiin? Kuka siis on ns. asiasta vastuussa? Joku Activision Blizzarin pamppu, vai ihan vain Blizzardin kehitystiimin vetäjä päätti asian itse?

ActivisionBlizzardin penninpyörittäjät laskeneet ettei sellainen nichetuote kuin RTS enää herran vuonna 2019 tule tuottamaan miljoonia ja miljoonia (varsinkaan kun peliin ei lisätä loottilaattikoita tai muuta paskaa) niin eivät ole sitten antaneet projektille riittävästi resursseja käyttöön. Devaajapuolella varmaan ovat halunneet tehdä tuotteen joka olisi kattanut julkistuksessa annetut lupaukset.

Käyttäjän Balnazzard kuva
Balnazzard
Lainaus Lahis

[quote="Boblick"]Olisipa ollut kiva tietää mitä tämänkin kohdalla oikein tapahtui. Miten tähän tilanteeseen pääästiin? Kuka siis on ns. asiasta vastuussa? Joku Activision Blizzarin pamppu, vai ihan vain Blizzardin kehitystiimin vetäjä päätti asian itse?[/quote]
ActivisionBlizzardin penninpyörittäjät laskeneet ettei sellainen nichetuote kuin RTS enää herran vuonna 2019 tule tuottamaan miljoonia ja miljoonia (varsinkaan kun peliin ei lisätä loottilaattikoita tai muuta paskaa) niin eivät ole sitten antaneet projektille riittävästi resursseja käyttöön. Devaajapuolella varmaan ovat halunneet tehdä tuotteen joka olisi kattanut julkistuksessa annetut lupaukset.

Juurikin näin. Luulempa että itse kehittäjät luulivat voivansa pystyä tekemään laajamittaisesti uudistetun pelin, mutta sitten selvisikin että ei se heidän resursseillaan ja pienellä tiimillä ollutkaan mahdollista, eikä lisäresursseja, saatika merkittävää julkaisun lykkäämistä heille Activision-Blizzardin puolelta annettu.

Vaikka tässä Activisionin-Blizzardia voidaan helposti syyttää, niin devaajien myös kannattaa oppia ettei kannata lupailla liikoja. Jos olisivat silloin alkujaankin lupailleet vain ns "reskin-remasterin" ilman mitään sen suurempia uudistuksia ja lätkäisseet hinnaksi 10-15e, niin tämä koko farssi oltaisiin voitu välttää.

Käyttäjän frozen kuva
frozen
Lainaus Balnazzard

[quote="Lahis"][quote="Boblick"]Olisipa ollut kiva tietää mitä tämänkin kohdalla oikein tapahtui. Miten tähän tilanteeseen pääästiin? Kuka siis on ns. asiasta vastuussa? Joku Activision Blizzarin pamppu, vai ihan vain Blizzardin kehitystiimin vetäjä päätti asian itse?[/quote]
ActivisionBlizzardin penninpyörittäjät laskeneet ettei sellainen nichetuote kuin RTS enää herran vuonna 2019 tule tuottamaan miljoonia ja miljoonia (varsinkaan kun peliin ei lisätä loottilaattikoita tai muuta paskaa) niin eivät ole sitten antaneet projektille riittävästi resursseja käyttöön. Devaajapuolella varmaan ovat halunneet tehdä tuotteen joka olisi kattanut julkistuksessa annetut lupaukset. [/quote]

Juurikin näin. Luulempa että itse kehittäjät luulivat voivansa pystyä tekemään laajamittaisesti uudistetun pelin, mutta sitten selvisikin että ei se heidän resursseillaan ja pienellä tiimillä ollutkaan mahdollista, eikä lisäresursseja, saatika merkittävää julkaisun lykkäämistä heille Activision-Blizzardin puolelta annettu.

Vaikka tässä Activisionin-Blizzardia voidaan helposti syyttää, niin devaajien myös kannattaa oppia ettei kannata lupailla liikoja. Jos olisivat silloin alkujaankin lupailleet vain ns "reskin-remasterin" ilman mitään sen suurempia uudistuksia ja lätkäisseet hinnaksi 10-15e, niin tämä koko farssi oltaisiin voitu välttää.

Ei taida devaajilla paljon olla sanottavissa mitä sieltä on tulossa ja päätökset tehdään varmaan vähän korkeammalta tasolta

Käyttäjän Balnazzard kuva
Balnazzard

Njoo, ei tietenkään sen suhteen paljonko annetaan resursseja ja fyrkkaa käyttöön, saatika kuinka pitkä kehitysaika pelillä on. Mutta se mitä on alunperin lähdetty lupailemaan on melko varmasti ollut devaajien oma visio siitä millainen pelistä olisi voinut tulla, mutta sitten kehityksen aikana huomattiin, että "no eihän tätä saada millään vuoden aikana tehtyä". Ottaen huomioon kuinka keskeneräisenä peli julkaistiin muutenkin, en usko Blizzardin selityksiä että välianimaatiot jätettiin lähes täysin entiselleen, koska haluttiin säilyttää sama tyyli kuin vanhassa, vaan koska raha/aika ei riittänyt siihen mitä alunperin suunniteltiin. Toki on myös mahdollista että Reforgen tiimistä on käsketty lähteä tukemaan esim Diablo IV:n tai Overwatch 2:n kehitystä tai kehitystiimiltä on katkaistu siivet kun huomattiin että eihän tälle olekkaan paljon ennakkotilauksia tulossa, mutta itse veikkaan kuitenkin että tässä on pahasti aliarvioitu se työn määrä mitä alkuperäiset suunnitelmat olisivat vaatineet ja sitten on jouduttu perumaan suunnitelmat.

Mikä lienee totuus, sitä tuskin koskaan saadaan selville, mutta jokatapauksessa Reforged olisi vaatinut huomattavasti suuremman tiimin ja enemmän kehitysaikaa, jotta siitä oltaisiin saatu aidosti paranneltu versio alkuperäisestä pelistä.

Nostoja