Bloodstained-kehittäjä ArtPlay on muuttanut luomustaan koskevia lisäsisältösuunnitelmia. Alkujaan yhtenä Kickstarter-lisätavoitteena peliin luvattiin mukaan ylimääräistä Roguelike-tilaa, mutta nyt se on päätetty perua ja tilalle kehitetään toista hieman vastaavan henkistä kokemusta. 

Tarkoituksena Roguelike-tilalla oli tarjota joka pelikerralla uusi satunnaisesti luotava linna pelaajien selätettäväksi. Tuottaja Koji Igarashin mukaan pelin koodipohja ei kuitenkaan tällä hetkellä taivu hyvin moiseen, joten kehittäjät päättivät vaihtaa suunnitelmiaan. Korvaavaksi tilaksi mukaan kaavaillaankin nyt Randomizer-moodia, jossa pelaajat voivat säätää kahdeksaa eri muuttujaa, jotka vaikuttavat kunkin pelikerran toimintaan.

Randomizer-tila saapuu varustettuna pelaamisen kestoa mittaavalla ajastimella. Pelaajat voivatkin jakaa kohtaamiaan satunnaiselementtejä muiden kanssa ja vertailla näin sitten suorituksia keskenään.

Viime vuonna julkaistu Bloodstained sai Kickstarterissa vuonna 2012 reilun 5,5 miljoonan dollarin joukkorahoitustuen. Roguelike-tila varmistui peliin juurikin viiden miljoonan taalan rajapyykin kohdalla. Tekeillä peliin on yhä myös muun muassa luvattu Boss Rush -tila. Lisäykset ovat saapuessaan pelin omistajille ilmaisia.

Lähde: Kickstarter

Lisää luettavaa