Gearbox Softwaren Randy Pitchford ihmettelee, miksi studion Borderlandsia ei ole jo kopioitu kilpailevaan tuotteeseen. Hänen mielestään kyseessä on kuitenkin poikkeuksellisen uniikki ja onnistunut tekele.

Resepti on kaikkien nähtävillä. Kukaan ei ole vielä varastanut sitä. Se on outoa. Olemme alalla, jossa ihmiset eivät muuta teekään kuin varasta toisiltaan. Se on aika kiinnostavaa, eikä vain? Ei sillä, että haluaisin kenenkään varastavan sen tai haastaisin ketään varastamaan sitä, Pitchford pohti Gamasutran haastattelussa.

Hän muistelee, kuinka kehittäjien oli yhtäältä vaikea kerätä Borderlandsille alkuaikoina tarpeeksi huomiota ja toisaalta hankala pitää toimivaksi todettu menestysresepti piilossa muilta kehittäjiltä.

Borderlandsia itseään on kutsuttu räiskintäpelien Diabloksi. Vaikka peli onkin periaatteessa ensimmäisestä persoonasta kuvattua räiskettä ja toimintaa, merkittävä osa houkutuksesta piilee uusien varusteiden keräämisessä.

Aiheesta kiinnostuneiden kannattaa lukea kattava Borderlands 2 -katsaus seuraavasta Pelaaja-lehdestä.

Lähde: Gamasutra

Lisää luettavaa