Bungie-taiteilija: Edellisen sukupolven konsolit pidättelivät Destinyä

Destinyn maailman luonut taiteilija kertoo uudella videolla edellisen konsolisukupolven pelille asettamista suunnitteluteknisistä esteistä.

16.2.2015 08:00

Verkkoräiskintä Destinyn maailman luonut taiteilija Rob Adams myöntää edellisen sukupolven konsolien teknisten rajoitusten pidätelleen pelin kehitystä.

Pelin Cosmodrome-aluetta Bungien YouTube-kanavalla esittelevällä uudella videolla Adams kertoo pelin kärsineen muistiongelmista edellisellä konsolisukupolvella. Miehen mukaan konsolien muistirajoitusten kiertäminen vaati luovia peliteknisiä ratkaisuja, kuten suurempien karttaosioiden erottamista toisistaan pienillä latausalueilla.

– Mitä Cosmodromeen tulee, yritimme haukata liian ison palan. Toivoimme siitä pinta-alaltaan noin 5-10 kertaa suurempaa, mutta valtavat alueet käyvät moninpelissä yksinäisiksi, ja ne tukevat vain tiettyä määrää hahmoja kerrallaan, Adams selittää.

Adams kertoo suuria alueita pelissä halkovien näköesteiden olevan myös tapa pitää ruudunpäivitys pehmeänä vähentämällä kartalla yhtä aikaa näkyvien kohteiden määrää.

– Osa minusta toivoo voivansa laittaa viisi kertaa enemmän pelaajia yhteen paikkaan ja pystyvänsä luomaan viisinkertaisesti suurempia alueita. Meidän täytyy työskennellä pelimoottorin ja konsolien parissa tiiviisti päästäksemme lähemmäs unelmaamme, Adams pohtii.

Videon voi katsoa kokonaisuudessaan alta. Katsasta samalla myös Pelaajan toimituksen oma Crota’s End -läpipeluuvideo!

Lähde: Bungie (YouTube), Gamespresso

Lisää luettavaa