Activisionin loppuvuoden suurjulkaisu Call of Duty: Black Ops III:n suorituskyky sai jo huutia pc:llä, mutta nyt vuorossa ovat pelin konsoliversiot.
Viime viikolla julkaistun Call of Duty: Black Ops III:n pc-versio tuomittiin lähes pelikelvottomaksi optimointiongelmien vuoksi. Nyt Eurogamerin Digital Foundry on laittanut Black Ops III:n Xbox One- ja PS4-versioiden suorituskyvyn testiin, eivätkä tulokset kerro hyvää konsoliversioistakaan.
Analyysin mukaan Call of Duty: Black Ops III:n suorituskykyä sovitetaan konsoleille dynaamisella skaalaimella joka laskee pelin natiiviresoluutiota tilanteen vaatiessa. PS4-versiossa skaalausta tapahtuu Digital Foundryn mukaan melko vähän, ja peli yltääkin lähes poikkeuksetta tavoiteltuun 1080p-resoluutioon. Xbox Onella tavoitteena on 1600×900 -resoluutio, mutta pelin kerrotaan yltävän tavoitteeseensa vain harvoin. Alimmillaan resoluutio on 1200×900, mikä johtaa analyysin mukaan suttuiseen ulkoasuun Call of Duty: Black Ops III:n Xbox One -versiossa.
Skaalauksesta huolimatta Call of Duty: Black Ops III:n konsoliversiot kärsivät myös ruudunpäivitysnopeuteen liittyvistä ongelmista. Yksinpelikampanjassa peli yltää 60 ruutua/sekunti -tavoitetahtiin vain harvakseltaan. Ongelma käy selvemmin ilmi Black Ops III:n Xbox One -versiossa, jossa ruudunpäivitysnopeuden havaittiin laskevan kiivaan taistelun tiimellyksessä alle 40 ruutua/sekunti -vauhtiin.
Digital Foundryn Call of Duty: Black Ops III -videoanalyysi on nähtävissä alla:
Lähde: Digital Foundry