Call of Duty ei maistu entiseen malliin, myyntiluvut kertovat

Call of Duty ei maistu enää entiseen malliin pelaajille, yhdysvaltalainen markkinatutkimusyhtiö kertoo.

15.12.2014 08:00

Activisionin räiskintäpelisarja Call of Dutyn suosio näyttää edelleen hiipumisen merkkejä.

Vaikka viime kuussa ilmestynyt Call of Duty: Advanced Warfare otettiin vastaan viime vuonna ilmestynyttä Call of Duty: Ghostsia lämpimämmin, ei parantunut arviomenestys ole näkynyt pelisarjan myynneissä. Yhdysvaltalaisjälleenmyyjien pelimyyntejä tilastoivan NPD Groupin lukemien mukaan Call of Dutyn myynnit ovat laskeneet viime vuodesta 27 prosenttia.

Call of Dutyn myynnit ovat näyttäneet laskevaa trendiä jo kolmen vuoden ajan. Kaikkiaan pelisarjan julkaisujen ensimmäisen kuukauden myynnit ovat laskeneet 49 prosenttia vuonna 2011 julkaistun Call of Duty: Modern Warfare 3:n lukemista.

Laskusuhdanteesta huolimatta Call of Duty: Advanced Warfare on julkaisija Activisionin mukaan yltänyt Yhdysvalloissa kuluvan vuoden myydyimmäksi pelijulkaisuksi.

Lähde: Gamesindustry

Lisää luettavaa