Call of Duty -pelien kehitysaika pitenee, seuraava osa ei Treyarchilta

Activision laajentaa Call of Duty -sarjan hyödyntämän kahden vuoden kehityssyklin kolmeen. Samalla Sledgehammer Gamesista tulee sarjan kolmas pääkehittäjä.

7.2.2014 04:00

Julkaisijajätti Activision on muuttamassa tapaa, jolla sen rahaa tulostavaa Call of Duty -räiskintäsarjaa kehitetään. Siinä missä sarjan yksittäisille osille on annettu kehitysaikaa aiemmin noin kahden vuoden verran per peli, pysyvät Call of Dutyt jatkossa kehitteillä peräti kolmen vuoden ajan.

Ratkaisun myötä Infinity Wardin ja Treyarchin vierelle sarjan pääkehittäjien joukkoon onkin nyt samalla nousemassa Sledgehammer Games. Aiemmin Modern Warfare 3:n kehityksessä tukiroolissa olleella studiolla onkin edessään heti näytön paikka, sillä tänä vuonna nähtävä Call of Duty on nimenomaan juuri Sledgehammerin käsialaa.

Activisionin julkaisupomo Eric Hirshbergin mukaan muutos antaa kehittäjille enemmän tilaa pohtia ja hioa pelejään paremmin kasaan. Yhtälailla peleihin tuotavan lisäsisällön kehityksen pitäisi mennä parempaan suuntaan muutoksen myötä.

Viimeksi uusi Call of Duty -peli julkaistiin lokakuussa, jolloin Infinity Wardin johdolla työstetty Call of Duty: Ghosts saatiin ulos. Vuonna 2012 edustusvastuussa oli Treyarch Black Ops II:lla.

Lähde: Gamasutra, Joystiq

Lisää luettavaa