Capcom laittoi stopin fanitekoiselle Resident Evil 2 Rebornille, mutta…

Fanitekoisen Resident Evil 2 Rebornin kehitys on lopetettu. Se ei ole ollut kuitenkaan välttämättä täysin negatiivinen asia faniprojektia tehneelle Invader Gamesille.

18.8.2015 00:46

Italialainen pikkustudio Invader Games on lopettanut maailmalla paljon huomiota osakseen saaneen Resident Evil 2 Reborn -fanipelinsä kehityksen. Fanipelin oli tarkoitus olla Unreal 4 -pelimoottorilla tehty epävirallinen Resident Evil 2 uusioversio, josta Invader Games oli vielä kesän aikana aikeissa julkaista alfaversion kaikkien saataville.

Resident Evil 2 Rebornin kohtaloksi koitui Capcomin virallinen Resident Evil 2 –uusioversio, jonka yhtiö paljasti viime viikolla. Projektin peruuntuminen ei ole kuitenkaan ollut ilmeisesti mitenkään turmiollinen Invader Gamesin porukalle. Tiimille on tarjottu nimittäin nyt mahdollisuutta tavata Capcomin henkilöstöä ja jakaa heidän kanssaan mietteitään virallisesta uusioversiosta.

– Capcom otti meihin yhteyttä ennen julkistustaan ja kysyi, jos viitsisimme lopettaa projektimme, sillä heillä oli pitkäaikaisempia suunnitelmia Resident Evil 2 -uusioversion suhteen. He ovat kutsuneet meidät kokoukseen keskustelemaan lisäideoista, Invader Gamesin virallisilla Facebook-sivuilla selostetaan intoa puhkuen.

Invader Games onkin ilmaissut olevansa parhaillaan iloinen siitä, että Reborn ehti herättää olemassaolonsa aikana näinkin paljon huomiota niin faneissa kuin Capcominkin sisällä. Se lisäksi vakuuttelee, ettei Rebornin parissa tehty työ mene hukkaan, vaan faniprojekti avittaa tiimiä vielä sen tulevissakin projekteissa.

Kirjoitushetkellä Capcomin virallinen Resident Evil 2 -uusioversio on vielä vasta hyvinkin alkutekijöissä. Yhtiö ei ole antanut toistaiseksi muun muassa mitään arviota pelin julkaisuajankohdasta tai edes asioista, joita se on suunnittellut laittavansa klassikkopelissä uusiksi.

Lähde: Invader Games (Facebook), Eurogamer

Lisää luettavaa