Kehutun Celesten takana oleva Noel Berry on paljastanut kehittäjien toisen tekeillä olleen projektin, Skytornin, olevan peruttu.

– Emme aio viimeistellä Skytornia. Kerron pelin taustoista ja päätöksen syistä tarkemmin. Olemme pahoillamme kaikkien peliä innolla odottaneiden puolesta. Mekin olimme sen suhteen innoissamme. Käytimme paljon aikaa, energiaa ja sydänverta projektiin ja olemme erityisen surullisia, ettei se näe koskaan päivänvaloa, Berry paljastaa tiedotteessaan.

Berry jatkaa, että yksi pääsyistä peruutukseen olivat muutamat pelin ydinolemukseen liittyneet ratkaisemattomat ongelmat, joihin kehittäjät eivät löytäneet vastauksia.

Peli ideoitiin jo vuonna 2012 ja siitä julkaistiin pelikuvaa neljä vuotta myöhemmin. Skytornin tarkoituksena oli olla proseduraalisesti luotu metroidvania, mutta juuri pelin satunnaisuus teki osasta kehittäjien kohtaamista ongelmista mahdottomia selvittää.

Kehitys siirtyi sivuun tammikuussa 2017, jolloin kehittäjät siirtyivät työstämään sittemmin kehuttua indie-hittiä Celeste. Tuoreimman päätöksen myötä Skytornin taru päättyy tähän.

Kehittäjät eivät kuitenkaan aio erkaantua, vaan jatkavat työstämistä keskenään jo uuden pelin parissa. Tulevasta tuotoksesta luvataan kuultavan lisää vuoden 2019 aikana.

Lähde: Noel Berry

Lisää luettavaa