Conan Exiles sai räjähtävän alun: pelin tuotot sivuavat jo kehityskustannuksia

Conan Exilesin varhaisjulkaisu on herättänyt jo sen verran kiinnostusta, että Funcom on saanut pelin tähänastiset kehityskustannukset takaisin.

11.2.2017 14:15

Varhaisjulkaisun Steamissa tammikuun lopulla saanut Conan Exiles on noussut jo eräänlaiseksi menestykseksi. Ensimmäisen viikkonsa aikana pelin on kerrottu myyneen sellaiset 320 000 kappaletta, minkä myötä norjalaiskehittäjä Funcom on tienannut pelin tähänastiset kehityskustannukset jo itselleen takaisin.

– Olemme hyvin kiitollisia Conan Exilesin alustavasta menestyksestä. Funcom on käynyt läpi haastavia aikoja viimeisinä vuosina. Meille kaikille on ollut erityisen virkistävää nähdä, että pitkään ja kovalla vaivalla tekemämme työ on saanut jo näin nopeasti tuulta purjeisiinsa, Funcomin toimitusjohtaja Rui Casais juhlistaa.

Conan Exilesin kehitys on vielä toki kaukana päätöksestään. Sen lisäksi, että pelillä on ollut julkaisussaan huomattavia palvelinongelmia, on se sisällöltään ja ominaisuuksiltaan edelleen myös tietysti vielä keskeneräisessä vaiheessa. Viimeisimpänä uudistuksena pelin kehitystyökaluista on tehty nyt julkisia, mikä tekee siitä ystävällisemmän kokemuksen modaukselle.

Vielä myöhemmin keväällä Conan Exilesin pitäisi saapua Xbox Onelle osana alustan Game Preview -ohjelmaa.

Aiempia Funcomin pelejä ovat olleet esimerkiksi massiivimoninpelit Age of Conan ja The Secret World. Viime vuonna se kokeili paluuta lisäksi yksinpelikokemusten pariin Park-kauhupelillään. Aikoinaan yhtiö vastasi myös The Longest Journey -seikkailupelisarjan tuottamisesta.

Lähde: Conan Exiles (kotisivu)

Lisää luettavaa