Crash Bandicoot 4: It's About Time on nyt virallista – katso julkistustraileri ja kuvat / Uutiset / pelaaja.fi

Crash Bandicoot 4: It's About Time on nyt virallista – katso julkistustraileri ja kuvat

22.06.2020 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
6
Crash Bandicoot 4: It's About Time, Crash Bandicoot, It's about time, julkaisupäivä, Toys for Bob, traileri, Activision, tasoloikka

Crash Bandicoot 4: It's About Time on paljastunut virallisesti. Kokonaan uudesta pussimäyräseikkailusta vastaa Spyro Reignited Trilogysta myöskin tunnettu Activision-studio Toys for Bob, joka tuo luomuksensa PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle lokakuun 2. päivä.

Nimen mukaisesti Crash Bandicoot 4 on tehty seuraajaksi nimenomaan kolmelle ensimmäiselle Crash-pelille. Tämä tarkoittaa, että tarinallisesti peli sivuutta monet viimeisimmät Crash-seikkailut ja että pelillisesti kokemuksesta on pyritty tekemään hyvin samaa henkeä mukaileva kuin Naughty Dogin alkuperäisteoksista. Odotettavissa on siis varsinkin tiiviiksi pakattuja kenttiä, joskaan ei täysin ilman uudistuksia.

Ohjaksiin Crash 4:ssä saadaan sekä nimikkosankari Crash että tämän sisko Coco niin kuin myös joukko muita hahmoja. Yhdeksi tällaiseksi on vahvistettu näin ennakkoon jo sarjan vakiopahis Cortex, joka tuo vaihtelua loikintatoimintaan vihollisia tasanteiksi muuttavalla sädepyssyllään. Uutena asiana mukaan lisätään myös neljä niin sanottua kvanttinaamiota, joihin käsiin päästessään Crash ja kumppanit saavat ajan hidastamisen ja painovoiman kääntämisen kaltaisia erikoiskykyjä.

Julkistustraileriltaan Crash Bandicoot 4: It's About Time näyttää seuraavalta. Ohessa myös muutamat kuvat sekä videoitua pelikuvaa.

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Andzerx kuva
Andzerx

Näyttää ainakin pelattavuuden osalta ihan lupaavalta.

Täysin uusi Crash -peli on joka tapauksessa tervetullut näin kymmenen vuoden odotuksen jälkeen.

Käyttäjän Hitman 47 kuva
Hitman 47

Pitkä odotus palkitaan hyvältä tuo näyttää tuo uusi Crash Bandicoot 4 peli,Onhan edellisestä Crash Bandicoot 3 warped pelistä kulunut 22 vuotta aikaa.

Käyttäjän mecha_no_maniac kuva
mecha_no_maniac

Aluksi pidin Warpedin aikamatkustus-teeman kierrättämistä laiskana ratkaisuna… Mutta ottaen huomioon, että tämä peli pyrkii olemaan jatkoa JUURI sille pelille, Toys for Bobilla ei ollut paljon vaihtoehtoja. Alkuperäisen Warpedin jälkeen on ehtinyt tulla sen verran monta Crash-peliä, että kolmosen juonen + teeman täysi sivuutus ja numeron 4 lätkäiseminen otsikon perään ei olisi enää toiminut.

Toki tämä herättää sitten kysymyksen, että mihin kohtaan kaanonia se CTR sitten sijoittuu (sillä olihan sekin alkujaan Naughty Dogin peli)? Tämän jälkeen? … No, tokkopa sillä on niin väliä. Crash Bandicoot peleissä juoni ei ole ikinä ollut kovin merkittävässä asemassa, ei ainakaan ensimmäisessä jatkumossa (tiedä häntä miten oli sitten niissä mutantti-peleissä).

Eniten minua kuitenkin huolettaa, että kenttien miljööt päätyvät noudattamaan liian orjallisesti (tai sitten vaan laiskasti) Warpedin vastaavia. Warpedissa oli pari muinaista kiinan muuri-kenttää, dinosaurusten pakoilua ja scifimäiseen tulevaisuuteen sijoittuvia kaupunkikenttiä… Tässä näyttäisi olevan myöskin muinaiseen Kiinaan sijoittuvia kenttiä, dinosaurusten pakoilua ja scifimäiseen tulevaisuuteen sijoittuvia kaupunkikenttiä =/. Oli tuolla toki muutakin, mutta jo se että kolmessa kenttäkonseptissa on hyvin samankaltaiset ideat kuin Warpedissa on aika huolestuttavaa. Aikamatkustus-konsepti tarjoaa kuitenkin puitteet niin moniin erilaisiin maisemiin ja aikakausiin, joita EI näkynyt vielä Warpedissa laisinkaan. Miten olisi vaikkapa kivikausi? Muinainen Japani? Euroopan renesanssi? Tulevaisuuskenttien kohdalla olen tosin vähän armeliaampi, kerta niille ei ole olemassa mitään ”valmista” lähdemateriaalia, vaan tulevaisuuden kuvittaminen on puhtaasti pelintekijöiden mielikuvituksen varassa.

Nuo powerupit ja uudet maskit olivat kuitenkin ihan lupaavan oloisia. Samaten se, että Cocolle on nähtävästi tarjolla ihan kunnolla pelattavia osuuksia eikä vain pari hassua kulkuneuvokenttää. Toki N.sanity trilogian jälkeen olisi ollut erittäin typerä veto palauttaa Cocon rooli takaisin penkinlämmittäjäksi. Noista bonusskineistä toi Cocon asu oli vielä ihan kiva, mutta Crashin puku näyttää aivan järkyttävältä ysäri-oksennukselta. Nuo liilat hanskat eivät käy lainkaan yksiin koko muun asun värimaailman kanssa; olisivat värjänneet nekin vaikka neonvihreiksi taikka punaisiksi, niin lopputulos olisi ollut paljon parempi.

Käyttäjän partajeesus kuva
partajeesus

Hyvältä näyttää, mutta ei tule ostettua näillä hinnoilla.
Digi versio boxin marketplacella 69.95e ja fyysinen 59.95e.

Kun miettii, että n.sane trilogy ja spyro trilogia oli 39e ja tämä näyttää olevan pelillisesti ihan samaa mitä vanhat crashit niin se sama 39e olisi ollut ihan ok hinta.

Käyttäjän zappah kuva
zappah

En ole vielä hankkinut edes Crash-trilogiaa, saati enemmän kiinnostavaa Spyro-trilogiaa, joten en liene mikään kovin Crash-fani mutta ei tämä uusikaan kauheasti jaksa innostaa.

Sen verran parempia tasohyppelyitä on niiden suurkuluttajana pelannut että ei oikein jaksaisi mitään vanhan kaavan lämmittelyä. Crashit on kuitenkin hyvin yksinkertaisia hyppelyitä, joiden pelimekaniikat ei edes ole genrensä parasta.

Mallia voisi ottaa vaikkapa Tropical Freezestä. Yksi timanttisimmista tasohyppelyistä mitä tiedän. Impossible Lair on myös oikein viihdyttävä teos vaikka Yooka-Laylee ei niin erikoinen ollutkaan.

Käyttäjän Raissi kuva
Raissi

Ilmeisesti peli tulee sisältämään mikromaksuja, joten saapi jäädä kaupan hyllylle..