Crytek-saaga jatkuu: Homefront-räiskintäsarja vaihtoi omistajaa, kehittäjää / Uutiset / pelaaja.fi

Crytek-saaga jatkuu: Homefront-räiskintäsarja vaihtoi omistajaa, kehittäjää

30.07.2014 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
5

Pelijulkaisija Deep Silver on ostanut haltuunsa Homefront-räiskintäsarjan. Samalla yhtiö on ottanut täysin kontrolliinsa uuden Homefront: The Revolution -pelin kehityksen, joka tapahtuu nyt Deep Silverin uudessa Englannin Nottinghamissa sijaitsevassa Deep Silver Dambuster -studiossa.

Deep Silverin oli alkujaan määrä toimia Homefront: The Revolutionin julkaisijana, kun taas pelisarjan aiemmin omistanut Crytek hoiti pelin kehitystä briteissä Crytek UK -studiossaan. Viime kesäkuussa Crytekista alkoi kuitenkin kuulua huhuja, jotka vihjasivat sen olevan talousjamassa. Myöhemmin muun muassa Crytek UK:n työntekijöiden raportoitiin jääneen pitkään palkatta, mikä johti ilmeisesti myös väen lähtöön studiosta.

Crytekin virallisen lausunnon mukaan se kävi hiljattain läpi "siirtymävaihetta".

Crytek osti Homefront-sarjaan oikeudet viime vuoden alussa edes menneen THQ:n kuolinpesästä. Jo tuolloin tiedossa oli, että yhtiö kehitti uutta osaa Homefront-sarjaan.

Vielä on epäselvää, millaisen tekijätiimin Deep Silver on hankkinut työstämään Homefront: The Revolutionia. Crytek UK ainakin sijaitsee samassa kaupungissa kuin Deep Silver Dambuster, joten täysin uusi tiimi tuskin tulee pelin työstöä jatkamaan.

Päivitys kello 20.05: Crytek on tarjonnut virallisen lehdistötiedotteen myyntiin liittyen. Sen mukaan Deep Silver Dambuster muodostuu nimenomaan Crytek UK:n vanhasta miehityksestä.

Samalla kuitenkin on myös selvinnyt, että Crytek siirtää uuden Hunt-pelinsä kehityksen Yhdysvalloista Saksaan. Tämän myötä Crytekin Austinissa sijaitseva Crytek USA -studio kutistuu CryEngine-pelimoottoria hallinnoivaksi tukitiimiksi. Ylimääräisille studion työntekijöille tarjotaan mahdollisuutta hakea työpaikkaa Crytekin saksalaisilta osastoilta.

Lähde: Polygon, IGN

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Balnazzard kuva
Balnazzard

Crytek yritti yksinkertaisest kasvaa liian nopeasti, studiolla oli aivan liian monta rautaa samanaikaisesti tulessa...ja tässä sitten lopputulos.

Henk-koht en enää jaksa niinkään studion kohtalosta välittää, kun kerran halusivat siirtyä täysin free2play-pelin kehittäjäksi ja muutenkin tuntuu studion parin-kolmen viimeisimmän pelin perusteella, että pelejä ei enää tehdä samalla rakkaudella,huolellisuudella ja kunnianhimolla kuin ensimmäisen Far Cryn ja Crysiksen aikoihin.

Käyttäjän Jarppa kuva
Jarppa

Eipähän ainakan yhtään hullumalle julkaisijalle pudonnut tämäkään IP, mukavasti napsivat noita THQ:n nimikkeitä ja nyt vielä vähän vakavampaa räiskintää hulluttelun joukkoon.

Käyttäjän Waris kuva
Waris

Ei taida uutta Darksidersia tulla enää vanhalla kehitystiimillä, kun kerran tuon Austinin studion hajottivat. Harmillista, kun taisi Darksidersin nykyinen omistaja puhua, että tutkivat mahdollisuutta kehittää uusi peli vanhalla kehitystiimillä.

Käyttäjän Fortzon kuva
Fortzon

"Meillä on kaikki kunnossa. Ihan oikeasti!" - Crytek 2014

Ja just, bs i tell ya...

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus
Lainaus käyttäjältä Balnazzard

Crytek yritti yksinkertaisest kasvaa liian nopeasti, studiolla oli aivan liian monta rautaa samanaikaisesti tulessa...ja tässä sitten lopputulos.

Henk-koht en enää jaksa niinkään studion kohtalosta välittää, kun kerran halusivat siirtyä täysin free2play-pelin kehittäjäksi ja muutenkin tuntuu studion parin-kolmen viimeisimmän pelin perusteella, että pelejä ei enää tehdä samalla rakkaudella,huolellisuudella ja kunnianhimolla kuin ensimmäisen Far Cryn ja Crysiksen aikoihin.

Jep Far Cry ja Crysis ne ekat osat nimenomaan ne ainoat hyvät niistä. PC pelejä PC:lle kehitettynä. Ikävä tuota.