Crytekin ilmaisräiskintä suljettiin seitsemän kuukauden jälkeen Xbox 360:llä / Uutiset / pelaaja.fi

Crytekin ilmaisräiskintä suljettiin seitsemän kuukauden jälkeen Xbox 360:llä

3.12.2014 // Kirjoittanut: Jukka Moilanen
3

Crytek-pelistudio on kertonut sulkevansa ilmaiseksi pelattavan Warface-räiskintäpelin Xbox 360 -version.

Vasta noin puoli vuotta sitten Xbox 360:lle ilmestynyt Warface ei ota enää vastaan uusia pelaajia Microsoftin konsolilla. Nykyiset pelaajat voivat jatkaa sotimista muutaman kuukauden ajan, mutta pelin sisäisen valuutan ostaminen ei ole enää mahdollista. Helmikuun 1. päivänä sulkeutuvan Xbox 360 -version päättymisen jälkeen pelaajat voivat jatkaa Warfacen pelaamista edelleen pc:llä.

Yhteistyötoimintaa ja perinteisempää kilpailullista verkkoräiskintää tarjoava Warface ilmestyi länsimarkkinoilla Windowsille viime lokakuussa. Pelaajan arvio Warfacen pc-versiosta on luettavissa täällä.

Crysis-pelien kehittäjänä mainetta niittänyt Crytek oli aikaisemmin tänä vuonna otsikoissa varsin negatiivisissa merkeissä yhtiön kärsittyä mittavista taloudellisista vaikeuksista. Yhtiön väitettiin mm. jättäneen palkkojaan maksamatta useiden kuukausien ajalta, mutta heinäkuussa studio kertoi saaneensa rahoituksen toimintansa jatkamiseen. Tällä hetkellä Crytekin tiedetään kehittävän ainakin Arena of Fate -areenatoimintapeliä sekä Hunt: Horrors of the Gilded Age -kauhuräiskintää.

Lähde: Eurogamer

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän zappah kuva
zappah

No ei jää ikävä, oli sen verran keskinkertainen tekele.

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

Enpä muistanut, että tälläinenkin oli olemassa. Parempi vaan tehdä se seuraava Far Cry tai edes Crysis.

Käyttäjän lindario kuva
lindario
Lainaus käyttäjältä snaketus

Enpä muistanut, että tälläinenkin oli olemassa. Parempi vaan tehdä se seuraava Far Cry tai edes Crysis.

Crytekin tekemä Far Cry olisikin jotain, mutta oikeudet sarjaan kuuluvat nykyjänsä Ubisoftille. Ei sen puoleen, vaikka ensimmäinen Crysis ja Warhead olivat paikoitellen ihan messevää supervoimapornoa, on Crytek alkuperäisen Far Cryn jälkeen ollut taiteellisen aihion sijaan lähinnä tekniikkapaja. On se vaan niin, että sisältö myy, ei nätti pinta.