Cyberpunk 2077 hylkäsi seinäjuoksumekanismin / Uutiset / pelaaja.fi

Cyberpunk 2077 hylkäsi seinäjuoksumekanismin

1.07.2020 // Kirjoittanut: Jukka Moilanen
7
Cyberpunk 2077:ssä ei juosta seinillä.

Cyberpunk 2077 on hylännyt aikaisemmin esitellyn seinäjuoksumekanismin, kehittäjä CD Projekt on kertonut.

Pelin kerrottiin vielä vuonna 2018 esitellyn E3-demon aikoihin sisältävän seinäjuoksun yhtenä liikkumismuotona. Nyt Cyberpunk 2077:n kenttäsuunnittelija Max Pears on kuitenkin kertonut, ettei seinäjuoksua sittenkään nähdä pelin tänä vuonna julkaistavassa versiossa. Pears on kertonut Gamereactor-julkaisun haastattelussa kehittäjien päätyneen poistamaan seinäjuoksun pelisuunnitteluun liittyvistä syistä. Pearsin mukaan Cyberpunk 2077 tarjoaa seinäjuoksun puuttumisesta huolimatta paljon joustavuutta liikkumismuotojen suhteen.

Cyberpunk 2077:n on määrä ilmestyä marraskuussa PS4:lle, Xbox Onelle ja pc:lle.

Lähde: Gamereactor

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän edqe kuva
edqe

Peliä pelaamatta uskallan kuitenkin sanoa, etten pistäisi vastaan vaikka tuplahyppy poistettaisi myös. Toisaalta, YouTubestakin löytyvän uuden 20min pelivideon perusteella kiinnostus peliä kohtaan karisi ikävästi entisestään, eikä vain muutamalla muutoksella peliä enää pelasteta.

Käyttäjän Pupukello kuva
Pupukello

Vähän niinkuin monen muunkin mekanismin, jotka oli jo "luvattu". Vaikka odotankin peliä kovasti niin pettymysten lista sen kun jatkaa kasvamistaan.

Käyttäjän Oskulock kuva
Oskulock
Lainaus Pupukello

Vähän niinkuin monen muunkin mekanismin, jotka oli jo "luvattu". Vaikka odotankin peliä kovasti niin pettymysten lista sen kun jatkaa kasvamistaan.

Uskon että tuo seinäjuoksuhomma saattoi hyvinkin lähteä sen open world interaktion takia. Saattaisihan se vähän hoopolta näyttää jos ukkeli juoksentelisi kaupungilla pitkin seiniä menemään kun normi npc-hermannit siellä alhaalla tallustelevat.

Käyttäjän Refloni kuva
Refloni

Todennäköisesti lähti ihan vaan kenttäsuunnittelun vuoksi. Tämä ei ole mikään Titanfall ja kartat voi lähteä ihan väärille urille, jos ne pitää suunnitella sitä ajatellen että pelaaja hyppii seinillä.

Käyttäjän Vaapukkamehuw kuva
Vaapukkamehuw
Lainaus Pupukello

Vähän niinkuin monen muunkin mekanismin, jotka oli jo "luvattu". Vaikka odotankin peliä kovasti niin pettymysten lista sen kun jatkaa kasvamistaan.

Mitkähän nämä "monet muut" mekanismit oikein mahtavat olla? Ainoa mikä tulee mieleen on techie-pelitavan hylkääminen, koska se oli liian samankaltainen netrunnerin kanssa, eikä sopinut kenttäsuunnitteluun mielekkäällä tavalla.

Käyttäjän Speedy kuva
Speedy

No seinäjuoksu on useinmiten ollutkin vähän kömpelö FPS peleissä joten ei haittaa.🤷‍♂️

Käyttäjän Izmou kuva
Izmou

Veikkaan ettei sitä vain saatu toimimaan tarpeeksi hyvin FPS-tilassa.

Nostoja