Cyberpunk 2077 sisältää useita erilaisia loppuratkaisuja / Uutiset / pelaaja.fi

Cyberpunk 2077 sisältää useita erilaisia loppuratkaisuja

17.06.2019 // Kirjoittanut: Joonas Pikkarainen
9

CD Projekt Redin ensi vuoden alussa ilmestyvä Cyberpunk 2077 sisältää useita eri loppuja pelaajien koluttavaksi.

Pelin tehtävävastaava Mateusz Tomaszkiewicz paljasti asian uudella E3 2019:ssä tehdyssä YongYean haastattelussa, mutta ei maininnut sen tarkemmin erilaisten loppujen lukumäärää.

Tomaszkiewiczin mukaan tekijät miettivät parhaillaan myös mahdollisen New Game+ -pelitilan lisäämistä, mikä kannustaisi pelaajia uusintayrityksille.

Viime viikolla tekijät paljastivat, että Cyberpunk 2077 on mahdollista läpäistä tappamatta ketään. Tomaszkiewicz jatkaa listaa kertomalla haastattelussaan, että peli on mahdollista läpäistä myös ottamatta yhtään modifikaatiota hahmolleen kahta prologissa automaattisesti annettavaa lukuun ottamatta.

Cyberpunk 2077 julkaistaan pc:lle, PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle 16. huhtikuuta 2020.

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Refloni kuva
Refloni

Tämä taisi olla kyllä itsestäänselvyys. Kaikissa CDPR:n aiemmissa peleissä on useampia loppuja.

Käyttäjän edqe kuva
edqe

Tämä on hyvä uutinen, mutta raportit suljettujen ovien takana näytetystä demosta, saivat odotukset laskivat entisestään. Mielenkiinnolla kaikesta huolimatta peliä kuitenkin odotan.

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski
Lainaus

...mutta ei maininnut sen tarkemmin erilaisten loppujen lukumäärää.

Ei kyllä kiinnosta pätkääkään montako niitä loppuja on, vaan se, kuinka paljon ne oikeasti poikkeaa toisistaan. Tulee mieleen Mass Effect 3 ja Deus Ex: Human Revolution, joissa loppuratkaisu määräytyy sen perusteella, mitä kolmesta napista painat.

Muutenkin ihmettelen ihmisten, median ja koko teollisuuden fiksaatiota nimenomaan loppuratkaisuihin. Se on mahdollisesti aiheuttanut sen, että edellisen kaltaisia väkinäisiä loppuvalintoja yleensäkään on olemassa. 99% pelistä mennään käytännössä hyvin tiukkaa juoniputkea pitkin, mutta sitten lopussa yritetään antaa joku hätäinen illuusio siitä, että jokin meni eri tavalla.

Enemmän olisi ehkä syytä keskittyä siihen, mitä tapahtuu siinä lopun ja alun välissä.

Juuri CD Projekt RED onkin vastuussa yhdestä pelistä, joka rikkoo kaavaa mallikkaasti: Witcher 2:ssahan juoni haarautuu toisessa näytöksessä ja palaa taas lopussa samoille urille. Tämä onkin minusta useimpien tarinoiden kannalta loogisempi tapa: Kuvitellaan, että tarinassa esim. jahdataan murhaajaa (kuten W2:ssa itse asiassa tehdään). Tavat saada selville kuka murhaaja on, ovat lukuisat, mutta murhaaja on aina se yksi ja sama. Lopussa eri juonilinjat siis yhdistyy samaan lopputulemaan vaikka sinne on voitu päätyä montaa eri reittiä.

Tuskin tuossa uudelleenpeluukaan sen kummemmin kärsii. Kyllähän Kuudennen Aistinkin oikein mielellään katsoo uudestaan sen jälkeen kun lopputwisti on selvillä, koska haluaa nähdä kaikki ne johtolangat, jotka tarinaan on ripoteltu matkalle.

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus
Lainaus edqe

Tämä on hyvä uutinen, mutta raportit suljettujen ovien takana näytetystä demosta, saivat odotukset laskivat entisestään. Mielenkiinnolla kaikesta huolimatta peliä kuitenkin odotan.

Itselläni taas ovat nostaneet hypeä. Ainut mikä ärsyttää on se, että taas varsinaiset pelaajat ja asiakkaat pääsevät tuon demon näkemään viimeisenä. Pidin erityisesti huolen, että kukaan tuosta demosta videoita vääntävä ei saanut minun klikistä mainostuloja. Tai no siis blokkaan 100% mainoksista internetissä muutenkin.

Käyttäjän Vaapukkamehuw kuva
Vaapukkamehuw
Lainaus edqe

Tämä on hyvä uutinen, mutta raportit suljettujen ovien takana näytetystä demosta, saivat odotukset laskivat entisestään. Mielenkiinnolla kaikesta huolimatta peliä kuitenkin odotan.

Minkä takia? Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta demon vastaanotto oli ihan positiivinen ja noiden muutaman poikkeuksen kohdalla ne valituksen aiheet olivat aika hölmöjä, suoraan sanoen.

Käyttäjän edqe kuva
edqe
Lainaus Vaapukkamehuw

Minkä takia? Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta demon vastaanotto oli ihan positiivinen ja noiden muutaman poikkeuksen kohdalla ne valituksen aiheet olivat aika hölmöjä, suoraan sanoen.

Itseäni häiritsi aikaisemmassa julkaistussa gameplay videossa taistelun "ilmavuus". Ainakin videon perusteella hahmo tuntui kevyeltä ja toiminta muistutti Borderlandsia. Tähän ei ilmeisesti ole tullut juuri muutosta ja myös ajoneuvolla ajaminen (tässä tapauksessa moottoripyörä) tuntui vielä "arcademaiselta".
Jos toimintaa tulee olemaan pelissä yhtään enempää, niin tottakai haluaisin sen parissa viihtyä. Pelkään kuintekin, että tilanne saattaa olla kuten The Witcher 3:ssa, eli peli tarinan ulkopuolella on yksinkertaista ja puuduttavaa.

Ihan roolipelaamista ajatellen toivon, että peli on erittäin yksityiskohtainen; esineitä voisi siirrellä, pistää toistensa sisään jne. Eli esim. voin ottaa kaapista tyhjän kahvikupin, pistää keittimeen, pistää kahvin tulemaan, istahtaa tuolille ja juoda kahvin. Tavaroiden järjestämistä hyllyyn jne.

Mielenkiinnolla toisaan seuraan millainen pelistä tulee, mutta en ole itse vielä aivan vakuuttunut tuleeko siitä sellainen kuin toivoin sen olevan.

Käyttäjän Vaapukkamehuw kuva
Vaapukkamehuw

Aivan. Ihan makuasioiden piikkiin nuo menee, mutta minusta se viime vuoden 48-minuutin gameplay-demon antoi jo melko hyvän kuvan siitä minkälainen peli tulee olemaan pelattavuudeltaan, niin hämmennyin hieman tuosta odotusten laskusta.

Käyttäjän edqe kuva
edqe
Lainaus Vaapukkamehuw

Aivan. Ihan makuasioiden piikkiin nuo menee, mutta minusta se viime vuoden 48-minuutin gameplay-demon antoi jo melko hyvän kuvan siitä minkälainen peli tulee olemaan pelattavuudeltaan, niin hämmennyin hieman tuosta odotusten laskusta.

Niin menee, enkä epäile hetkeäkään etteikö CDPR tietäisi mikä olisi heidän pelilleen paras toteutus. Toki omissa kirjoissani nähdyllä pelattavuudella peli kärsii pahasti, mutta kokonaisuus lopulta tietysti ratkaisee.

Mielenkiinnolla odotan miten paljon pelissä lopulta pääsee roolipelaamaan ja fiilistelemään. Parin kuukauden päästä tiedetään luultavasti siitäkin enempi ...

Käyttäjän nakkihiiri kuva
nakkihiiri

Witcher 3 on kaiketi cd:n paras "roolipeli" ja se ei ole roolipeliä nähnytkään, joten siltä osin ei mitään odotuksia tältä peliltä. Muuten voi olla ihan ok.