Cyberpunk 2077 tavoittelee Red Dead Redemption 2:n kaltaista loistavuutta / Uutiset / pelaaja.fi

Cyberpunk 2077 tavoittelee Red Dead Redemption 2:n kaltaista loistavuutta

24.11.2018 // Kirjoittanut: Johanna Puustinen
8
Cyberpunk 2077 tavoittelee Red Dead Redemption 2:n kaltaista loistavuutta

Odotettua Cyberpunk 2077 -toimintaroolipeliä kehittävä CD Projekt RED on löytänyt vahvan esikuvan tuoreesta Red Dead Redemption 2:sta.

Studion toimitusjohtaja Adam Kiciński totesi vastikään antamassaan haastattelussa Cyberpunk-köörin kannustaneen Rockstaria hittipelin julkaisun alla ja pyrkivän omassa työssään vastaavaan jälkeen. Miehen mukaan laatu on studiolle kaikki kaikessa.

– Me pyrimme julkaisemaan pelejä, jotka ovat yhtä huippuunsa hiottuja kuin Red Dead Redemption 2 ja muut Rockstarin tuoreemmat julkaistu, Kiciński lupaili.

Mies painotti puheenvuorossaan, että koska pelaajilla on käytössään hyvin rajallinen määrä tunteja, suosio keskittyy yhä enemmän ja enemmän harvoihin ja valittuihin suurmenestyksiin. Niinpä paras tapa varmistaa paksu lompakko on Kicińskin mukaan tähdätä eliittiliigoihin. 

– Mitä opimme tästä? Opimme sen, että meidän täytyy julkaista erikoislaatuisia pelejä, ja juuri niin aiomme tehdä, mies kertoi.

Cyberpunk 2077:llä ei vielä ole virallista julkaisupäivää, mutta pelin kehitys etenee Kicińskin mukaan sovittujen aikataulujen puitteissa ja alkaa olla viimeisiä kiillotuksia ja bugikorjauksia vaille valmis.

Lähde: VG247

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Eripsa kuva
Eripsa

Aivan varmasti tulee siinä myös onnistumaan. En epäile hetkeäkään. :)

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

Hyvä.

Käyttäjän Monco Carser kuva
Monco Carser

"ja alkaa olla viimeisiä kiillotuksia ja bugikorjauksia vaille valmis." tämä oli paljon positiivisemman kuuloinen, kuin tuossa lähteessä on kirjoitettu.
" --“progressing fast and according to plan,” with time set aside to polish up the title and “patch various bugs--" Valheellisia ilon hetkiä :p

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus
Lainaus Monco Carser

"ja alkaa olla viimeisiä kiillotuksia ja bugikorjauksia vaille valmis." tämä oli paljon positiivisemman kuuloinen, kuin tuossa lähteessä on kirjoitettu.
" --“progressing fast and according to plan,” with time set aside to polish up the title and “patch various bugs--" Valheellisia ilon hetkiä :p

Uskon silti, että tämä julkaistaan ensi vuonna.

Käyttäjän Boblick kuva
Boblick

Toivottavasti Cyberpunk 2077 on kuitenkin enemmän peli kuin RDR2:n, eikä yksityiskohdat mene pelattavuuden edelle. Ja toivottavasti autoa ajaessa ei tarvitse rämpyttää nappia, että auto menisi täyttä vauhtia :)

Käyttäjän Vaapukkamehuw kuva
Vaapukkamehuw
Lainaus Boblick

Toivottavasti Cyberpunk 2077 on kuitenkin enemmän peli kuin RDR2:n, eikä yksityiskohdat mene pelattavuuden edelle. Ja toivottavasti autoa ajaessa ei tarvitse rämpyttää nappia, että auto menisi täyttä vauhtia :)

Pelistähän on jo julkaistu tunti pelikuvaa, eikä se siitä tule enää oleellisilta osilta muuttumaan. Liikkuminen ja yleinen pelattavuus on sujuvaa kuten ensimmäisen persoonan peleissä yleensä.

Toivottavasti taistelusta on saatu hauskaa. Witcher III:ssa se oli huonoin osa-alue äärimmäisen kankean pelattavuuden ja rasittavan valikkohyppelyn jälkeen.

Käyttäjän rautahuilu kuva
rautahuilu

– Me pyrimme julkaisemaan pelejä, jotka ovat yhtä huippuunsa hiottuja kuin Red Dead Redemption 2 ja muut Rockstarin tuoreemmat julkaistu, Kiciński lupaili.

Huonoa pelattavuutta tiedossa?

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski
Lainaus rautahuilu

– Me pyrimme julkaisemaan pelejä, jotka ovat yhtä huippuunsa hiottuja kuin Red Dead Redemption 2 ja muut Rockstarin tuoreemmat julkaistu, Kiciński lupaili.

Huonoa pelattavuutta tiedossa?

Witcher 3:n Geralt oli myös hyvin kankea ohjattava ennen kuin siihen tuotiin päivityksellä responsiivisempi vaihtoehto, joten valitettavasti myös CD Projectille on jo pesiytynyt se sama ajatusmaailma, jossa ulkonäkö on kaikki kaikessa ja sen kanssa nysvätään vaikka pelattavuuden kustannuksella.

En ole RDR2:ta pelannut, mutta käsittääkseni ongelma on siinä sama, eli kaikki tapahtuu aina animaatioiden ehdoilla. Jo se, että hahmon yrittää kääntää ympäri vaatii oman animaatiosyklinsä, koska pelissä ei hyväksytä mitään "pelimäisiä" nytkähteleviä liikkeitä, vaan hahmon on otettava ne askeleet, jotka ympäri kääntyminen oikeassa elämässäkin vaatii. Se näyttää toki hyvältä, mutta syö kuitenkin siitä tärkeämmästä immersio-tekijästä, eli pelaajan välittömästä kontrollista. Tuntuma on se, että kun heilautat tattia vasemmalle, niin pyydät pelimoottorilta lupaa tehdä haluamasi liikkeen ja tämä sitten toteuttaa komennon omaa verkkaista tahtiaan. Jos tätä systeemiä siellä Rockstarin studioilla on hinkattu yötä myöten, niin ei voi kuin pudistella päätä puljun prioriteeteille.

En tosiaan ole tämän kehityssuunnan ylin fani, joten pidän CD Projectin ilmoitusta aika huolestuttavana. On myös todella mautonta, että itsekin sairaasta crunch-kulttuurista tunnettu CD Project nyt näin nuoleskelee viimeisimpänä vastaavissa liemissä keitettyä Rockstaria heidän peliensä "laadusta" ja kehuskelee pyrkivänsä itse samaan. Siellä työntekijät varmaan jo kiipeilee katoille tätä ilmoitusta kuunnellessaan: Kohta ei taas nähdä vaimoja ja lapsia seuraavaan vuoteen.

Nyt odotan vain ilmoitusta, että Take-Two on ostanut CDPR:n ja liittää sen osaksi Rockstar-studioperhettä. Mihin tämä bromance vielä johtaakaan?

Nostoja