Cyberpunk 2077:n voi sittenkin läpäistä tappamatta / Uutiset / pelaaja.fi

Cyberpunk 2077:n voi sittenkin läpäistä tappamatta

13.06.2019 // Kirjoittanut: Jukka Moilanen
10

CD Projekt REDin odotettu roolipeli Cyberpunk 2077 on läpäistävissä tappamatta ketään.

Kehittäjä kertoi vielä viime vuonna peliä esitellessään, ettei Cyberpunk 2077:ää olisi mahdollista pelata kokonaisuudessaan tappamatta. Studion saaman palautteen perusteella kehittäjät ovat kuitenkin päätyneet tukemaan pasifistista vaihtoehtoa. Pelin tehtävien pääsuunnittelija Pawel Sasko kertoo kehittäjien käyneen keskustelua palautteen pohjalta ja todenneet, että väkivallaton vaihtoehto olisi mahdollista toteuttaa. Saskon mukaan uusi linjaus koskee kaikkea pelin sisältöä päätehtävistä pieniin sivutehtäviin ja kadulla vastaan tuleviin tarinoihin. Pelaajat voivat siis halutessaan kaluta koko sisällön läpi tappamatta.

Cyberpunk 2077 julkaistaan 16. huhtikuuta 2020 pc:lle, PS4:lle ja Xbox Onelle. Katsasta täältä sen E3-traileri, jossa vilahtaa Keanu Reeves!

Lähde: VG247

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

Hieno juttu niille, jotka moista haluaa. Itse tapan huvikseni. Toivottavasti viattomia voi pätkiä miten haluaa avoimessa maailmassa. Niin sanotusti voi löytää ongelmia jos niitä haluaa ja sitä rataa.

Käyttäjän Refloni kuva
Refloni

Hyvä linjaus. Tämä laajentaa taatusti pelaajan vapautta ja lisää mahdollisuuksia roolipelaamiseen. En taida kuitenkaan ruveta pehmoilemaan ainakaan ensimmäisellä pelikerralla.

Käyttäjän kribmeister kuva
kribmeister

Loistavaa. Toivottavasti pelissä voi tehdä diplomatia/intelligence vetosen duudsonin joka selviää tilanteesta ku tilanteesta puhumalla.

Käyttäjän Audiovarmennus kuva
Audiovarmennus

Tappamatta eli annetaan mahdollisuus tainnutusnuoliin - problem solved ja kitisijät tyydytetty helposti.

Toivottavasti ei anneta suoraan väkivallattomia repliikkejä vaan pelaamalla ”oikein” ja sattumankin kautta (olet sattumalta pelannut oikein). Esim autat suoraan tai välillisesti jotain jengipomoa, saat myöhemmässä vaiheessa dialogimahdollisuuden selvitä saman jengin käsittelystä. Jo et ole auttanut, olet kusessa. Varmaan turha toivo että tekemiset tai tekemättä jättämiset vaikuttaisi mitenkään myöhempiin kohtaamisiin.

Käyttäjän Refloni kuva
Refloni
Lainaus Audiovarmennus

Varmaan turha toivo että tekemiset tai tekemättä jättämiset vaikuttaisi mitenkään myöhempiin kohtaamisiin.

Oletko joskus pelannut CDPR:n aikaisempia pelejä?

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Ihmeen negatiivista kommentointia kun annetaan lisää vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia. Itse pelailen yleensä tällaiset aina ensimmäisellä kerralla pasifistina jo sen takia, että yleensä se on se haastavampi tapa. Helppohan se on räimiä kaikki palasiksi mutta yritäpä junailla asiat niin, ettei sille ole tarvetta.

Joku Dishonored tai Deus Ex on niin läpihuutojuttu vetää murhaamalla kaikki vastaantuleva kun niissä on sen verran vapauksia toteuttaa itseään sillä saralla että aina löytyy jokin konsti pistää pahemmatkin tai isommalla joukolla tulevat vastustajat poikki ja pinoon. Eiköhän sama ole mahdollista tässäkin, ainakin mitä olen ymmärtänyt alkuperäisteoksen vapaudesta ja valinnoista.

Witchereissähän oli pakko pistellä örmöjä kasaan ja valintoja sai suorittaa lähinnä merkittävämpiä hahmojen kanssa. Tosin oli siellä paljon myös "örmöjä", joiden kanssa pystyi vaikka neuvottelemaan.

Itsellä on aina kestänyt ne murhauspelikerrat paljon vähemmän kuin pasifistiset läpäisyt, joten tuntuu että sillä saa myös enemmän pelistä irti. Jokainen kuitenkin tavallaan, sillä tuohan on tosiaan vain yksi vaihtoehto. Turha siitä on itkeä. Itse en olisi itkenyt vaikka pasifisti-pelausta ei mahdollistettaisi mutta toisinpäin on ilmeisesti ainakin hieman pakko nurista kun joku pääsee halutessaan tekemään peleissä välillä muutakin kuin osoittelemaan pyssyllä.

Käyttäjän Refloni kuva
Refloni
Lainaus zappah

Ihmeen negatiivista kommentointia kun annetaan lisää vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia.

...missä sinä negatiivisen kommentin näet? Minusta nämä kaikki ovat positiivisia tai neutraaleja.

Pyrin varmasti itsekin välttämään turhaa tappamista ensimmäisellä peluukerralla, mutta absolutistiksi en ala, koska se voi rajoittaa valintoja väärällä hetkellä. Tapan jos koen että joku molopää ansaitsee sen jotenkin erityisesti.

Käyttäjän Teräskäsine kuva
Teräskäsine

Hieno mahdollisuus, vaikka ei kuitenkaan se pelitapa, jonka itse valitsisin.
Deus Ex Human Revolutionissa huomasin, ettei minulle pasifistina pelaamisessa oikein ollut mitään mieltä, kun pelin räiskintä oli niin tyydyttävää. Itse tykkäsin tappaa viholliset tehokkaasti yksitellen piilosta käsin aiheuttamatta hälytyksiä. Sellaisella pelitavalla todennäköisesti Cyberpunk 2077 tykkäisin myös pelata.

Käyttäjän CarbonarA kuva
CarbonarA

Loistava keino sovitella asiat niiden kanssa, jotka tätä peliä vastaan ärähtelee pitkin somea.

Tehdään kokonaan uusi vaihtoehto, eikä muokata jo olemassa olevaa sisältöä äänekkäitä persoonia miellyttääkseen. Hyvä hyvä!

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus
Lainaus CarbonarA

Loistava keino sovitella asiat niiden kanssa, jotka tätä peliä vastaan ärähtelee pitkin somea.

Tehdään kokonaan uusi vaihtoehto, eikä muokata jo olemassa olevaa sisältöä äänekkäitä persoonia miellyttääkseen. Hyvä hyvä!

En kyllä tosin ymmärrä miksi niitä varten pitää erikseen tällaista lisäillä. Kaikki pelit kun ei ole kaikille.

Nostoja