Dark Souls II:sta luvataan aiempaa kauniimpaa – maailmasta tutun kookas

Seuraavasta Dark Souls -pelistä on tarkoitus tulla sarjansa komein ilmestys. Muutoksiakin vaikuttaisi löytyvän sieltä jos täältä.

17.12.2012 16:04

Dark Souls II:sta on tarkoitus saada suurin piirtein samankokoinen peli kuin edeltäjästään. Asiasta kertoo Edge-lehden tuorein numero, jonka mukaan peliä on kehitetty From Softwarella vuoden 2011 syyskuusta asti suuremmalla kehitystiimillä kuin aikaisempia sarjan osia.

Peli julkistettiin reilu viikko sitten Video Game Awards 2012 -gaalassa. Noihin aikoihin sen vahvistettiin saapuvan pc:n ohella Xbox 360:lle ja PlayStation 3:lle, joiden tehoista pyritäänkin nyt ottamaan ilmeisesti aiempaa enemmän irti. Edgen kuvailujen mukaan peli on nimittäin verrattavissa graafiselta tarkkuudeltaan Star Wars 1313:een ja Watch Dogsiin.

Tarinallisesti Dark Souls II:n luvataan olevan suoraa jatkoa aikaisemmalle sarjan pelille. Se ei kuitenkaan sijoitu enää Lordraniin, vaan alueelle, jonka nimellä pitäisi olla tärkeä merkitys juonessa. Sankarina nähdään puolestaan jälleen seikkailija, joka pyrkii etsimään parannusta kiroukseensa.

Aivanroolia pelissä vihjataan olevan aika. Tämän ohella Dark Souls II:ssa pitäisi nähdä paranneltua toimintaa ja onpa kokemuksesta ylipäätänsä tarkoitus tehdä myös helpommin ymmärrettävämpi. Näin ollen muun muassa Dark Soulista tuttua liittoutumisideaa ollaan muuttamassa selkeämmäksi.

Jonkinlaisia ajoneuvoja sotavaunuista laivoihin saattaa vielä myös päätyä peliin. Ainakaan laivoista ei ole kuitenkaan tarkoitus tehdä pelaajien ohjattavia.

Parhaillaan Dark Souls II:n arvioidaan olevan noin 25-prosenttisesti valmis. Sille ei ole annettu vielä tarkempaa julkaisuajankohtaa.

Linkki traileriin

Lähde: CVG

Lisää luettavaa