Dark Souls III laajenee syksyllä / Uutiset / pelaaja.fi

Dark Souls III laajenee syksyllä

24.08.2016 // Kirjoittanut: Jukka Moilanen
12

Keväällä julkaistu Dark Souls III saa ensimmäisen laajennuksensa syksyn aikana.

Tieto Ashes of Ariandel -laajennuksen saapumisesta lipsahti alun perin verkkoon ilmeisesti vahingossa PlayStationin virallisen Twitter-tilin välityksellä. Twitter-viestin mukaan Dark Souls III:n ensimmäinen laajennus julkaistaan 25. lokakuuta. Viesti sisälsi myös linkin laajennuksen trailerivideoon, mutta video on toistaiseksi asetettu yksityiseksi.

Tarkempia yksityiskohtia Dark Souls III:n laajennuksen sisällöstä ei vielä ole paljastettu. Ashes of Ariandelin kerrotaan kuitenkin sisältävän uusia aseita ja taikoja sekä pelaajien välisiin taisteluihin omistetun Immortal Competition -kartan. Japanilaisen Hachima-peliblogin mukaan laajennusta esitellään virallisesti tällä viikolla ilmestyvässä Famitsu-lehdessä, joten lisätietoja ei näillä näkymin tarvitse odottaa kauaa.

Lähde: Polygon, Shacknews

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Torvi_Myyrä kuva
Torvi_Myyrä

http://i.imgur.com/9qIfXoJ.jpg
FromSoftwaren aiemmat dlc:t ovat olleet sen verran laadukkaita, että saapahan tätäkin vesi kielellä odottaa.

Käyttäjän Vaapukkamehuw kuva
Vaapukkamehuw

Saa nähdä tuleeko hommattua, sillä itse pääpeli jätti minut aikalailla kylmäksi. Toisaalta Fromin DLC:t ovat laadultaan olleet ihan hyviä ja toisinaan jopa itse pääpeliä parempia, joten enpä minä ainakaan tässä vaiheessa vielä kokonaan poissuljekaan tuon hommaamista.

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Dark Souls II:n DLC:t oli loistavia mutta ne ylivaikeat pomot ärsytti. Tosin sitä kai moni toivookin lisäreissä olevan: vielä lisää vaikeutta. Itselle iski enemmän nimenomaan ne uudet alueet ja riviviholliset.

Tuon seikan takia en ole vieläkään ostanut Bloodbornen lisäriä; ei oikein jaksa lyödä päätä seinään, vaikka nimenomaan se on aina näissä se itseä viehättäväkin seikka. Ei vain jotenkin iske ostaa lisää ja vielä kovempaa seinää, johon päätä iskeä.

Mieluummin kuitenkin ostan lisärin tähän Dark Souls III:en kuin Bloodborneen, johon en koskaan oikein päässyt sisään ja meno oli paljon vaikeampaa kuin Soulseissa. Enkä edes tiedä miksi, kun jonkinlainen Souls-veteraani kai jo on. Pitäisi kai ottaa uusintakierros, niissä nämä pelit aina ovat parhaimmillaan.

Käyttäjän Vaapukkamehuw kuva
Vaapukkamehuw
Lainaus käyttäjältä zappah

Dark Souls II:n DLC:t oli loistavia mutta ne ylivaikeat pomot ärsytti. Tosin sitä kai moni toivookin lisäreissä olevan: vielä lisää vaikeutta. Itselle iski enemmän nimenomaan ne uudet alueet ja riviviholliset.

Tuon seikan takia en ole vieläkään ostanut Bloodbornen lisäriä; ei oikein jaksa lyödä päätä seinään, vaikka nimenomaan se on aina näissä se itseä viehättäväkin seikka. Ei vain jotenkin iske ostaa lisää ja vielä kovempaa seinää, johon päätä iskeä.

Mieluummin kuitenkin ostan lisärin tähän Dark Souls III:en kuin Bloodborneen, johon en koskaan oikein päässyt sisään ja meno oli paljon vaikeampaa kuin Soulseissa. Enkä edes tiedä miksi, kun jonkinlainen Souls-veteraani kai jo on. Pitäisi kai ottaa uusintakierros, niissä nämä pelit aina ovat parhaimmillaan.

Jännää. Pienten alkuvaikeuksien jälkeen Bloodborne oli omasta mielestä taas aika helppo. Suurin osa alueista tuli tutkittua ilman kuolemia ja pomot vaati yleensä vain yhdestä kolmeen yritystä, vaikka toki muutama pahempi vastus sitä sattuikin vastaan.

Dark Souls II & III taas tuntuivat omasta mielestä enemmän kallistuvan vaikeustasolla mässäilyn puolelle. Mitään vikaahan siinä ei sinänsä ole, mutta itse koin pelien sisällön myös muilta osin hieman vajavaiseksi, joka yhdessä vaikeustason kanssa muodosti lähinnä luotaantyöntävän kokemuksen. Bloodborneen verrattuna kolmosessa sinulla on hitaampi väistö, suurempi staminan kulutus, vähemmän heal-itemeitä, rajoittuneemmat movesetit, regain-mekaniikka uupuu, eikä parrytkaan onnistu kauempaa. Toki Dark Souls III:ssa vastavuoroisesti kilvet ovat hyödyllisiä muuhunkin kuin ammusten blokkaamiseen ja käytössä on enemmän taikuutta. Riippunee varmaan pitkälti henkilön pelityylistä kummatko noista kokee vaikeammaksi.

Käyttäjän kurrinen123 kuva
kurrinen123

Zappah, Itselle Bloodborne on paljon Soulseja helpompi. Lisärikin taitaa olla esim Dark souls 1 pääpeliä helpompi mulle.

Käyttäjän zappah kuva
zappah
Lainaus käyttäjältä Vaapukkamehuw

Jännää. Pienten alkuvaikeuksien jälkeen Bloodborne oli omasta mielestä taas aika helppo. Suurin osa alueista tuli tutkittua ilman kuolemia ja pomot vaati yleensä vain yhdestä kolmeen yritystä, vaikka toki muutama pahempi vastus sitä sattuikin vastaan.

Dark Souls II & III taas tuntuivat omasta mielestä enemmän kallistuvan vaikeustasolla mässäilyn puolelle. Mitään vikaahan siinä ei sinänsä ole, mutta itse koin pelien sisällön myös muilta osin hieman vajavaiseksi, joka yhdessä vaikeustason kanssa muodosti lähinnä luotaantyöntävän kokemuksen. Bloodborneen verrattuna kolmosessa sinulla on hitaampi väistö, suurempi staminan kulutus, vähemmän heal-itemeitä, rajoittuneemmat movesetit, regain-mekaniikka uupuu, eikä parrytkaan onnistu kauempaa. Toki Dark Souls III:ssa vastavuoroisesti kilvet ovat hyödyllisiä muuhunkin kuin ammusten blokkaamiseen ja käytössä on enemmän taikuutta. Riippunee varmaan pitkälti henkilön pelityylistä kummatko noista kokee vaikeammaksi.

Lainaus käyttäjältä kurrinen123

Zappah, Itselle Bloodborne on paljon Soulseja helpompi. Lisärikin taitaa olla esim Dark souls 1 pääpeliä helpompi mulle.

Olen tietoinen että yleisesti ottaen tuota Bloodbornea pidetään helpompana. Tuo onkin itsellenikin jokin mysteeri, että miksi se tuntui jotenkin vaikealta ja nimenomaan siltä, etten olisi päässyt siihen sisään vaikka platinoin koko teoksen. Ehkä se johtuu siitä, että en ole edes Souls-peleissä saati siihen painottavassa Bloodbornessa ikinä opetellut kunnolla sitä parrya tai muita vastaavia liikkeitä.

Soulseja pelaan pääsääntöisesti ihan miekka-/moukarimiehellä ja kaikenlaiset taikaukot tulee vaihtoehtoisilla hahmoilla jos silloinkaan. Kilpeen turvautuminen on koko ajan vähentynyt ensimmäisen Soulsin jälkeen, joten sekään tuskin on syynä, erityisesti kun kilvenkin kanssa ensimmäinen reaktio on aina ollut väistää eikä torjua. Kilpi onkin ollut lähinnä varmuuden vuoksi ylhäällä jos ei ehdi väistää.

Edelleen tosiaan itsellenikin mysteeri miksi Bb muka on tuntunut eniten tarpomiselta eteenpäin. Ehkä se ankea kuvasto siinä pelissä, kun Soulseissa on aina jotain erilaista nurkan takana odottamassa? Ehkä se tosiaan on vain noin "pienestä" kiinni, että se sinänsä hieno mutta alusta loppuun samanlainen maailma ei niin innostanut kuin Soulsien useiden eri kolkkien tutkiminen.

On toki Soulseissakin niitä helvetillisiä pomoja mutta ne luolastojen pahimmat pomot Bb:ssa. Voi helvetti niiden kanssa. Sekin ehkä tökki että en muista että Bb:ssä olisi tullut yhtään invadea ja Soulseissa alkujärkytyksen jälkeen olen pitänyt niitä yhtenä pelin kulmakivistä. Alussahan se vain suorastaan *itutti kun peli tultiin pilaamaan mutta kun tajusi sen kuuluvan hommaan ja alkoi itsekin sitä harrastaa niin mieli on muuttunut matkan aikana täysin.

Käyttäjän ajajehu kuva
ajajehu
Lainaus käyttäjältä zappah

Sekin ehkä tökki että en muista että Bb:ssä olisi tullut yhtään invadea ja Soulseissa alkujärkytyksen jälkeen olen pitänyt niitä yhtenä pelin kulmakivistä.

Heh, itse pelasin Demon's Souls, Dark Souls 1-3 ja Bloodborne, kaikki lisäosineen (DS3 DLC:t vasta tosin tuloillaan) alusta loppuun offline-tilassa. Nuo invasionit ovat yksi rasittavimpia keksintöjä koskaan. En halua muita pelaajia sotkemaan yksinpeliäni, enkä muutenkaan olla yhteydessä mihinkään verkkopeliin. DS3 kyllä heitti välillä kimppuun jotain AI-invasionia ennalta määritetyissä kohdissa, mutta se nyt ei niin pahasti ärsyttänyt.

DS3 oli mielestäni näistä edellä mainituista peleistä se paras ja DS1 huonoin/rasittavin (platforming-kohdat, ei tsiisus, mitä helvettiä pelin kehittäjät oikein ajattelivat!).

Käyttäjän velor87 kuva
velor87

en ole itse ymmärtänyt tätä koko peli sarjaa yliarvostettu peli. olen pelannut demon soulia, niin tiedän mistä mä puhun toistaa itseään sarjasta toiseen. kunnon pelejä pöytään kuten devil may cry.

Käyttäjän ajajehu kuva
ajajehu
Lainaus käyttäjältä velor87

en ole itse ymmärtänyt tätä koko peli sarjaa yliarvostettu peli. olen pelannut demon soulia, niin tiedän mistä mä puhun toistaa itseään sarjasta toiseen. kunnon pelejä pöytään kuten devil may cry.

Olen samaa mieltä, mutta samaan yliarvostettujen pelisarjojen joukkoon luen yhtälailla myös Devil May Cry:t. :)

Käyttäjän velor87 kuva
velor87
Lainaus käyttäjältä ajajehu

Lainaus käyttäjältä velor87en ole itse ymmärtänyt tätä koko peli sarjaa yliarvostettu peli. olen pelannut demon soulia, niin tiedän mistä mä puhun toistaa itseään sarjasta toiseen. kunnon pelejä pöytään kuten devil may cry.
Olen samaa mieltä, mutta samaan yliarvostettujen pelisarjojen joukkoon luen yhtälailla myös Devil May Cry:t.

jollei sitä paljon osteta ,niin kyllä devil may cry on aliarvostettu sarja =)