Dark Souls III:n ensimmäisen laajennuksen traileri liikkuu hyytävissä tunnelmissa / Uutiset / pelaaja.fi

Dark Souls III:n ensimmäisen laajennuksen traileri liikkuu hyytävissä tunnelmissa

25.08.2016 // Kirjoittanut: Jaakko Herranen
21
Dark Souls III: Ashes of Ariandel

Dark Souls III:n ensimmäinen tarinalaajennus Ashes of Ariandel on saanut tunnelmallisen trailerin.

Hyytäviin maisemiin loikkaava Ashes of Ariandel sisältää uuden ympäristön lisäksi muutaman entistä brutaalimman, trailerillakin vilahtavan pomovastuksen. Mukana on luonnollisesti nippu uudenkarheita aseita, haarniskoja ja loitsuja. Myös Dark Souls III:n tarjoama moninpelikattaus laajenee Immortal Competition -kartan muodossa.

From Softwaren kehittämä Dark Souls III: Ashes of Ariandel julkaistaan PC:lle, Xbox Onelle sekä PlayStation 4:lle lokakuun 25. päivä.

Pelaaja-lehden Dark Souls III -arvostelun voi lueskella odotellessa täältä.

Lähde: Eurogamer, Youtube/PlayStation

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Jäi vähän epäselväksi että muuttaako tämä siis peruspeliäkin vai tuleeko noita tuttuja vastaan uusin kujein muualla? Aika väsynyttä settiä, erityisesti kun muutos luultavasti tyyliin "enemmän iskuja, enemmän vahinkoa, vähemmän hengähdystilaa".

No, suurin osa pomoista tosin oli peruspelissä aika läpihuutoa. Ainoastaan se yksi ekstrapomo tulee mieleen kun miettii vaikeita pomotaistoja. Se oikeasti vei aikaa ja tuotti turhautumisia.

Mitä muutoin tulee tuohon trailerin antiin: alkaa DS olemaan aika väsynyt sarja muutenkin. Lumimaiset nähty, vihollisissakin lähinnä vanhojen variaatioita. Ainoastaan aseissa ja muissa kikoissa oli oikeasti uutta mukana. Uskon tosin ettei niitäkään kauheasti tule käytettyä kun perusmiekka luultavasti hoitaa hommat varmemmin.

Ei sillä etteikö tämä DLC voisi olla timanttia mutta tosiaan trailerin perusteella näyttää, että on hyvä että DS3 on sarjansa viimeinen. Bloodborne voi ottaa kopin ja toki esim. Ni Oh pitää myös tsekata. Tai sitten voivat jatkaa isommilla muutoksilla vaikka Demon's Soulia.

Käyttäjän Jesper kuva
Jesper

Hyvältä vaikuttaa. Samana päivänä tosin tulee myös The Last Guardian.

Käyttäjän ajajehu kuva
ajajehu
Lainaus käyttäjältä zappah

alkaa DS olemaan aika väsynyt sarja muutenkin.

Olihan tuo tosiaan aika väsyttävä putki pelata Demon's Souls, Dark Souls 1-3, Bloodborne ja kaikkien näiden tähän mennessä julkaistut lisärit putkeen, alusta loppuun. Tällaisen urakan otin loppukeväästä hommaksi ja täytyy sanoa, etten halua vähään aikaan yhtään Soulsia enää pelata. :D

Käyttäjän velor87 kuva
velor87

sää kuolet paljon joka hiton osassa, ja sillä ollaan ratsastettu tällä pelillä sarjalla. ei tämmösiä enää

Käyttäjän ajajehu kuva
ajajehu
Lainaus käyttäjältä velor87

sää kuolet paljon joka hiton osassa

Kuoleminen ei ole ongelma, vaan kunnollisen checkpoint-järjestelmän puute. Joo, on hyvät oikoreitit ja ne perhanan viholliset respawnaavat joka välissä, mutta hei nyt ollaan 2010-luvulla ja niin PC kuin konsolitkin tallentavat pelin silmänräpäyksessä. Tällaiseen vahanaikaisuuteen ei yksinkertaisesti ole mitään järkevää syytä. Checkpoint ennen pomotaistelua tai vastaavaa on aina parempi ratkaisu kuin 5 minuutin oikoreitti bonfirelta.

Muistellaanpa vaikka Sierran vanhoja seikkailupelejä: tulet uudelle alueelle, SAVE, hetken päästä kuolet, RESTORE, pääset eteenpäin, SAVE, jne. Kunnollisista automaattisista checkpointeista on se hyöty, että pelaamisesta ei tule työntekoa kuten jonkin dokumentin editointi ja tallennus. Voi keskittyä olennaiseen.

Käyttäjän zappah kuva
zappah
Lainaus käyttäjältä velor87

sää kuolet paljon joka hiton osassa, ja sillä ollaan ratsastettu tällä pelillä sarjalla. ei tämmösiä enää

Kuolee jos/kun ei osaa olla varuillaan ja/tai niin kauan, että oppii vihollisten ja pomojen kikat. Tämä on nimenomaan yksi pelisarjan parhaimmista asioista, joten yksinkertaistettuna paljon kuoleminen on vain hyvä juttu.

Lainaus käyttäjältä ajajehu

Kuoleminen ei ole ongelma, vaan kunnollisen checkpoint-järjestelmän puute. Joo, on hyvät oikoreitit ja ne perhanan viholliset respawnaavat joka välissä, mutta hei nyt ollaan 2010-luvulla ja niin PC kuin konsolitkin tallentavat pelin silmänräpäyksessä. Tällaiseen vahanaikaisuuteen ei yksinkertaisesti ole mitään järkevää syytä. Checkpoint ennen pomotaistelua tai vastaavaa on aina parempi ratkaisu kuin 5 minuutin oikoreitti bonfirelta.

Kyllä tuo checkpointtienkin puuttuminen on nimenomaan niitä Souls-pelien ydinhommia, jota ilman siitä häviäisi osa viehätyksestä. Ei ole hienompaa kuin löytää tuskaisen reitin jälkeen ovi, josta pääsee aiemmalla bonfirelle. DS II taas tiputteli välillä ihan naurettavin välein bonfirejä, joiden välillä ei välttämättä ollut juuri matkaa eikä edes vihollisia. Ja bonfirethän ovat tämän pelin checkpointteja.

Käyttäjän velor87 kuva
velor87
Lainaus käyttäjältä ajajehu

Lainaus käyttäjältä velor87sää kuolet paljon joka hiton osassa
Kuoleminen ei ole ongelma, vaan kunnollisen checkpoint-järjestelmän puute. Joo, on hyvät oikoreitit ja ne perhanan viholliset respawnaavat joka välissä, mutta hei nyt ollaan 2010-luvulla ja niin PC kuin konsolitkin tallentavat pelin silmänräpäyksessä. Tällaiseen vahanaikaisuuteen ei yksinkertaisesti ole mitään järkevää syytä. Checkpoint ennen pomotaistelua tai vastaavaa on aina parempi ratkaisu kuin 5 minuutin oikoreitti bonfirelta.

Muistellaanpa vaikka Sierran vanhoja seikkailupelejä: tulet uudelle alueelle, SAVE, hetken päästä kuolet, RESTORE, pääset eteenpäin, SAVE, jne. Kunnollisista automaattisista checkpointeista on se hyöty, että pelaamisesta ei tule työntekoa kuten jonkin dokumentin editointi ja tallennus. Voi keskittyä olennaiseen.

Jos olet taikoja sul hiukan etylyöntiasema, mut ei sekään pelasta.

Käyttäjän velor87 kuva
velor87
Lainaus käyttäjältä zappah

Lainaus käyttäjältä velor87sää kuolet paljon joka hiton osassa, ja sillä ollaan ratsastettu tällä pelillä sarjalla. ei tämmösiä enääKuolee jos/kun ei osaa olla varuillaan ja/tai niin kauan, että oppii vihollisten ja pomojen kikat. Tämä on nimenomaan yksi pelisarjan parhaimmista asioista, joten yksinkertaistettuna paljon kuoleminen on vain hyvä juttu.Lainaus käyttäjältä ajajehuKuoleminen ei ole ongelma, vaan kunnollisen checkpoint-järjestelmän puute. Joo, on hyvät oikoreitit ja ne perhanan viholliset respawnaavat joka välissä, mutta hei nyt ollaan 2010-luvulla ja niin PC kuin konsolitkin tallentavat pelin silmänräpäyksessä. Tällaiseen vahanaikaisuuteen ei yksinkertaisesti ole mitään järkevää syytä. Checkpoint ennen pomotaistelua tai vastaavaa on aina parempi ratkaisu kuin 5 minuutin oikoreitti bonfirelta.Kyllä tuo checkpointtienkin puuttuminen on nimenomaan niitä Souls-pelien ydinhommia, jota ilman siitä häviäisi osa viehätyksestä. Ei ole hienompaa kuin löytää tuskaisen reitin jälkeen ovi, josta pääsee aiemmalla bonfirelle. DS II taas tiputteli välillä ihan naurettavin välein bonfirejä, joiden välillä ei välttämättä ollut juuri matkaa eikä edes vihollisia. Ja bonfirethän ovat tämän pelin checkpointteja.

kyllä monessa pelissä kuolee paljon. esim furi pelkkiä pomo taisteluja, mut silti tosi ärsyttävä mut hyvä samalla.

Käyttäjän Rokkijani kuva
Rokkijani

Zappahia mukaillen kyllä oikoreitin löytäminen on ollut minulle näissä peleissä melkeinpä suuremman elämyksen antavaa kuin pomojen kaataminen. Toisekseen bonfireiltä on nopeaa aina juosta loparille vihollisten ohi vaan, jos ei jaksa taistella.

Sen verran pelattavaa tässä, että taidan Ds3:n koskea seuraavan kerran, kun molemmat lisärit ovat saatavilla. Ei ole kiirettä, kun vähän jo maku mennyt niin antaa rauhassa kypsytellä.

Käyttäjän Vaapukkamehuw kuva
Vaapukkamehuw
Lainaus käyttäjältä velor87

sää kuolet paljon joka hiton osassa, ja sillä ollaan ratsastettu tällä pelillä sarjalla. ei tämmösiä enää

Ei Souls-peleissä edes kuole paljoa kunhan pelimekaniikat ensin tulee tutuiksi, on varuillaan ja yrittää hieman etukäteen suunnitella mitä tekee. Parin läpipeluukerran jälkeen ne muodostuvat suorastaan helpoiksi. Toki osa pomovastuksista saattaa ekalla kerralla vaatia jonkin verran hinkkaamista, mutta eipä nuo tosi vaikeat pomot muodosta kovin isoa osuutta pomovastusten kokonaismäärästä. Muutama per peli.

Tuohon checkpoint-keskusteluun sen verran, että eihän tuo bonfirejen/lamppujen sijoittelu ole ikinä ollut mikään valtava ongelma, kun pomoille juoksee yleensä alta minuuttiin. Toki sitä joutuu siirtämään ajatukset itse pomotaistelusta hetkeksi muualle, mutta toisaalta itse ainakin koen, että se auttaa peliä pysymään enemmän reaktiopohjaisena silkan muistipelin sijaan tekemällä pomojen liikkeiden ulkoa opettelusta vaikeampaa. Toisaalta pienet sanktiot (kuten pienet juoksumatkat tai sielujen menetys) lisäävät jännitystä. Ei extreme-urheilussakaan mitään jännää olisi, ellei siinä olisi samalla oma hyvinvointi uhattuna. Mutta tietysti jotkut voi kokea tuon pelaajan rankaisemisen luotaantyöntäväksi. Sen sijaan että se saisi pelaajan puristamaan hikisenä ohjainta ja yrittämään välttämään kuolemista viimeiseen asti, niin joillakin se johtaa sellaiseen hälläväliä-grindausmoodiin, jossa ei jakseta keskittyä ja yrittää kunnolla.

Ja pakko kyllä sanoa, että itsellänikin parhaat fiilikset liittyy siihen miten on tunnin kolunnut jotain aluetta, sieluja alkaa olemaan kannossa vino pino ja heal-itemit alkaa pikkuhiljaa käydä vähiin, muttei checkpointtia vielä näy missään. Sitten löydät oikoreitin takaisin tai seuraavan checkpointin, niin voi vitsi sitä helpotuksen määrää.