Dark Soulsin henki väijyy uudella sukupolvella syksyn synkistyessä / Uutiset / pelaaja.fi

Dark Soulsin henki väijyy uudella sukupolvella syksyn synkistyessä

9.07.2014 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
6

Toimintaroolipelattavaa uuden sukupolven alustoille tuova Lords of the Fallen on saanut julkaisupäivän. Niin Xbox Onelle, PlayStation 4:lle kuin pc:llekin peli on Euroopassa saatavilla lokakuun 31. päivä.

Mikäli Lords of the Fallen osoittautuu päteväksi peliksi, voi se erityisesti upota Dark Souls -pelien faneille. Peli pyrkii tarjoamaan vahvoilla ja näin myös uhkaavilla vihollisilla kyllästetyn seikkailukokemuksen, joka valehtematta näyttäisi nojaavan hyvinkin paljon From Softwaren rakastettuja pelejä muistuttavaan toimintaan.

Puolalaisen CI Gamesin ja saksalaisen Deck 13 -studion väsäämää Lords of the Fallenia on ollut kehittämässä The Witcher 2:n vanhempana tuottajana aikoinaan toiminut Tomasz Gop. Pelistä kuultiin kunnolla ensimmäistä kertaa reilut kaksi vuotta sitten, kun se kantoi vielä nimeä Project RPG ja oli kehitteillä vanhemmille konsoleille. Virallisen julkistuksensa Lords of the Fallen sai viime vuoden keväällä.

Lähde: Lords of the Fallen (Facebook)

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Core kuva
Core

En oikein tiedä mitä ajatella kun peliä markkinoidaan sillä että sun täytyy vaan trial & error-meiningillä tahkoa joka tappelu läpi useita kertoja eri setupeilla ennenkun sulla on mitään realistista mahista päästä sitä läpi.

No, ehkä se on sitten sen Dark Soulsin henkeä siinä, mutta enempi ihmetyttää se, että peliä nimenomaan markkinoidaan siten. Mutta eiköhän löydy sitäkin pelaajakuntaa, joka on kyllästynyt kaiken maailman pullamössöroolipeleihin, joissa ei ole tarpeeksi haastetta :D

Käyttäjän frozen kuva
frozen

dark souls peleissä on just hyvää se että pelin voi läpäistä vaikka sillä lvl 1 hahmolla jos vain osaa pelata ja jos kuolee niin ne on pelaajan omia mokia 99%

Käyttäjän edqe kuva
edqe
Lainaus käyttäjältä Core

No, ehkä se on sitten sen Dark Soulsin henkeä siinä, mutta enempi ihmetyttää se, että peliä nimenomaan markkinoidaan siten. Mutta eiköhän löydy sitäkin pelaajakuntaa, joka on kyllästynyt kaiken maailman pullamössöroolipeleihin, joissa ei ole tarpeeksi haastetta

Taitaa olla niin, että Dark Souls lukeutuu myös noihin pullamössöroolipeleihin. Pelaajat, jotka ovat pelanneet cRPG:tä vähäänkään pidempään tuskin pitävät Dark Soulsia erityisen haasteellisena.

Saa nähdä tarjoaako "Lords of the Fallen" puuduttavaa hack'n'slashia Souls-sarjan tyyliin vai tuoko mukaan myös jotain uutta.

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski
Lainaus käyttäjältä edqe

Taitaa olla niin, että Dark Souls lukeutuu myös noihin pullamössöroolipeleihin. Pelaajat, jotka ovat pelanneet cRPG:tä vähäänkään pidempään tuskin pitävät Dark Soulsia erityisen haasteellisena.

Saa nähdä tarjoaako "Lords of the Fallen" puuduttavaa hack'n'slashia Souls-sarjan tyyliin vai tuoko mukaan myös jotain uutta.

Olen pelannut cRPG:itä vähän pidempään ja pidän Dark Soulseja haasteellisina peleinä. Erittäin haasteellisina. Ehkä olen sitten vain läpeensä paska pelaaja vai onko tämä taas näitä "vuonna luola ja lohikäärme pelasin pelin x läpi vaikeustasolla y niin, että nahka kuoriutui sormista ja näppäimistöjä kului puhki kaksi päivässä. Tästä syystä kaikki muu on tätä nykyä pelkkää pullamössöä"?

Käyttäjän edqe kuva
edqe
Lainaus käyttäjältä Haerski

Olen pelannut cRPG:itä vähän pidempään ja pidän Dark Soulseja haasteellisina peleinä. Erittäin haasteellisina. Ehkä olen sitten vain läpeensä paska pelaaja vai onko tämä taas näitä "vuonna luola ja lohikäärme pelasin pelin x läpi vaikeustasolla y niin, että nahka kuoriutui sormista ja näppäimistöjä kului puhki kaksi päivässä. Tästä syystä kaikki muu on tätä nykyä pelkkää pullamössöä"?

Dark Souls on kyllä haasteellisempi kuin suurin osa suurista julkaisuista. Jos vertaat Dark Soulsia lukuisiin muihin cRPG peleihin, niin ei se ainakaan minusta kovin haasteellinen ole. Kuten "frozen" kirjoitti, niin pärjäät pelissä hyvin heti kun opit pelimekaniikan.

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski
Lainaus käyttäjältä edqe

Dark Souls on kyllä haasteellisempi kuin suurin osa suurista julkaisuista. Jos vertaat Dark Soulsia lukuisiin muihin cRPG peleihin, niin ei se ainakaan minusta kovin haasteellinen ole. Kuten "frozen" kirjoitti, niin pärjäät pelissä hyvin heti kun opit pelimekaniikan.

Kuten kaikissa haasteelliseksi luokiteltavissa peleissä kuuluisi olla. Pelimekaniikka pitää pystyä hallitsemaan niin hyvin, ettei peli ole enää periaatteessa haastava, mutta matka siihen pisteeseen onkin se mikä merkitsee. Kun tajuat DS:n vihollisten jujun, muuttuu tietty alue äkkiä grindattavaksi läpijuoksuksi, mutta se kihelmöivä jännitys, kun vastassa on jotain uutta ja pelottavaa on jotain, mitä en ole missään muussa pelissä kokenut.

Pelit, joita ei periaatteessa voi oppia, ovat minusta malliesimerkkejä valheellisesta haasteesta, jonka tehtävänä on vain etenemisen vaikeuttaminen eikä mikään muu. Pelaan esimerkiksi mielelläni myös D&D henkisiä numerot vastaan numerot-roolipelejä, mutta en koe niitä koskaan samalla tavalla haastaviksi, koska loppupeleissä noppaonni voi ratkaista taktisesti täydellisenkin suorituksen tappioksi. Dark Soulsissa sen sijaan kaikki langat ovat sinun käsissäsi kaikkina aikoina ja numerot ovat vain tukemassa pelaamista. Osuma on osuma ja väistö on väistö, sanoi statsit mitä tahansa.

Onko olemassa montaa muuta RPG:tä, jotka voit läpäistä alasti ruikeltavalla lvl 1 hahmolla, vain olemalla tarpeeksi hyvä?