David Hayter palasi Snaken rooliin fanipelissä, Metal Gear -julkaisija hyllytti projektin / Uutiset / pelaaja.fi

David Hayter palasi Snaken rooliin fanipelissä, Metal Gear -julkaisija hyllytti projektin

19.08.2014 // Kirjoittanut: Ville Arvekari
15

Konami on päättänyt hyllyttää aikaisemmin hyväksymänsä Metal Gear -pelin fanivetoisen uusintaversion.

MSX-klassikon päivittämistä kaavailleen Outer Heaven Productions -ryhmän Ian Ratcliffe on kertonut, että heidän alkuperäinen sopimuksensa fanivetoisesta ja tuottoja tavoittelemattomasta uusintaversiosta tehtiin suullisesti Konamin brittijaoston kanssa. Mies veikkailikin antamassaan lausunnossa kielteisen päätöksen tulleen Konamin Japanin haaralta, jonka brittijaosto oli pyytänyt laatimaan sopimukset pelin kehityksestä.

Faniprojektiin saatiin muutamia kokeneempiakin kehittäjiä, joiden työhistoriaan lukeutui muun muassa Gears of War-, Fire Emblem-, Just Dance- ja InFamous-sarjan pelejä.

Myös Snaken pitkäaikainen ääninäyttelijä David Hayter saatiin mukaan projektiin fanien pyynnöstä, ja ääninäyttelyn lisäksi muun muassa X-Men- ja Watchmen -elokuviakin kirjoittamassa ollut Hayter oli valmis hiomaan uusioversion käsikirjoitusta. Vaikka faniprojekti oli vasta alkuvaiheilla, Hayter ehti tehdä pikaisen dialogiäänityksen pelin traileriin, jonka voi katsastaa ohesta.

Konami korvasi Hayterin tulevassa Metal Gear Solid V: The Phantom Pain -pelissään ja sen jo julkaistussa Ground Zeroes -prologipelissä 24-tähti Kiefer Sutherlandilla.

Fanit ovat spekuloineet hyllytyksen olevan merkki, että sarjan luoja Hideo Kojima haluaisi tehdä alkuperäisen Metal Gearin uusioversion itse. Viime viikon Gamescom-messujen yhteydessä järjestetyssä Metal Gear Solid V -tapahtumassa, jossa myös Pelaaja oli paikalla, Kojima kuitenkin kertoi haluavansa keskittyä mieluummiin täysin uusiin peleihin.

- Henkilökohtaisesti en erityisemmin pidä uusioversioista. Mutta jos joutuisin sellaisen tekemään, uusisin Metal Gear Solidin. Se ei olisi perinteinen uusioversio, vaan jotakin uusien Apinoiden planeetta -elokuvien kaltaista: toisin menneisyyden parhaat palat nykyaikaan ja tekisin niillä jotakin uutta, Kojima kertoi.

Fanipeliä kehittänyt tiimi ei kuitenkaan lannistunut Konamin kielteisestä päätöksestä. Ratcliffen mukaan joukko työstää jo täysin omaa peliään.

Lähde: Kotaku

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Tahvo619 kuva
Tahvo619

Ground Zeroes oli kyllä isointa kuraa mitä Kojima on ikinä tehnyt....

Käyttäjän NinjaSpy kuva
NinjaSpy
Lainaus käyttäjältä Tahvo619

Ground Zeroes oli kyllä isointa kuraa mitä Kojima on ikinä tehnyt....

Oliko se kuraa sen takia, että se oli lyhyt, vai oliko siinä jotain muutakin huonoa?
Harmi, kun tuo peliprojekti laitettiin jäihin, vaikutti todella mielenkiintoiselta. :-(
Vaikka Konami sanoi, ettei aio tehdä uusioversiota Metal Gearista, niin uskon sen kummiskin tulevan, miksi muuten he olisivat jo valmiiksi hyväksytyn projektin keskeyttänyt?? :-/

Käyttäjän Panthour89 kuva
Panthour89

Paska juttu. Kojima puikoissa tai ei, tän olisin kyllä ehdottomasti halunnut nähdä.

Käyttäjän Galactus kuva
Galactus

On tämä aika typerää. Joku on tehnyt tämän puolesta vetoomuksen:

https://www.change.org/petitions/metal-gear-msx-remake-revival-revive-metal-gear-msx-remake

Käyttäjän frozen kuva
frozen

olikohan tämä liikaa konamille :)

Myös Snaken pitkäaikainen ääninäyttelijä David Hayter saatiin mukaan projektiin fanien pyynnöstä

Käyttäjän Ville Arvekari kuva
Ville Arvekari
Lainaus käyttäjältä frozen

olikohan tämä liikaa konamille

Myös Snaken pitkäaikainen ääninäyttelijä David Hayter saatiin mukaan projektiin fanien pyynnöstä

Hayter-kuviota pidempään seuranneena, tämä on yksi erittäin todennäköiseksi spekuloitu vaihtoehto.

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski

Metal Gearit taitavat kuitenkin olla niitä tuon aikakauden pelejä, jotka remakea vähiten kaipaavat. Ykköstä pelasin jonkun matkaa silloin Legacy Collectionin julkaisun aikoihin ja sehän oli niin pelattava tapaus, että ehdottomasti vedän vielä jossain vaiheessa läpi asti alkuperäisessä kuosissaan.

En kuitenkaan sano tätä sillä, ettei remakea saisi tehdä. Olisihan tuo ollut mielenkiintoinen nähdä ja varmaan olisi kannustanut useampia tutustumaan näihin vanhempiin MG-tarinoihin. Itse epäilen hyllytyksen syyksi MGS V:n hypekonetta, jonka rattaisiin Konami ei halua ainakaan juuri nyt ketään ulkopuolista hämmentäjää, eikä varsinkaan isoja otsikoita "Hayterin paluusta Snaken rooliin", joita epäilemättä klikkikalasteleva pelimedia olisi suoltanut yhden jos toisenkin.

Lainaus käyttäjältä Tahvo619

Ground Zeroes oli kyllä isointa kuraa mitä Kojima on ikinä tehnyt....

Liittyy uutiseen miten? Mutta nyt kun offtopiciin kerran päästiin niin totean, että GZ on parasta Metal Gearia koskaan. Vihdoinkin sujuva pelattavuus, joka vetää vertoja tarinalle ja hahmoille, eikä hankaa joka käänteessä vastaan, kuten siinä tyypillisessä skenaariossa, jossa heinikossa ryömivän Snaken pottuvarvas sattuu hipaisemaan kenttä reunustavaa kalliota, joka on tälle automaattinen indikaattori pompata välittömästi korkeaan polviasentoon keskellä vihollisen etsintäpartiota. Sitten voi vain ihastella sitä punaisista huutomerkeistä täyttyvää horisonttia, vuodattaa miehisen kyyneleen siihen hetkeen asti täydellisesti menneen tehtävän muistolle ja aloittaa homma alusta. Hauskaa(ko)!

Käyttäjän One-N07 kuva
One-N07

Toivottavasti tosiaan johtui peruutus siitä että aikovat tehdä remaken itse. Muussa tapauksessa on kyllä aika turhauttavaa...

Käyttäjän One-N07 kuva
One-N07

En ole kyllä vieläkään päässyt yli tuosta ääni näyttelijä vaihdosta...

Lainaus käyttäjältä Tahvo619

Ground Zeroes oli kyllä isointa kuraa mitä Kojima on ikinä tehnyt....

Täysin samaa mieltä. En tajua miksi se on yksi pidetyimmistä MGS peleistä.... Oli nimittäin ihan hirveä omasta mielestäni... 1-3 Ovat helposti ne parhaat!
EDIT: Eikun hupsista. Luulin että puhuit Peace Walkerista... Se oli nimittäin suuresta suosiosta huolimatta aivan surkea omasta mielestäni. Ground Zeroahan en ole pelannut...

Käyttäjän YritaEdes kuva
YritaEdes

Sanoisinko, että tämä on hyvä esimerkki siitä, että kun tehdään jotain faniteosta (niin kauan kuin projekti ei ole kaupallinen) olisi parempi pitää suu supussa asiasta kunnes teos on valmis ja julkaistu.